تجارت

بناهای تاریخی گیلان به موزه تبدیل می‌شود

رشت- سرپرست میراث فرهنگی گیلان با اشاره به تبدیل بناهای تاریخی استان به موزه‌های تخصصی، گفت: این اقدام با هدف جذب گردشگران و معرفی صنایع دستی گیلان انجام می شود.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، ولی جهانی پیش از ظهر سه شنبه در مراسم افتتاح موزه تخصصی رشتی دوزی با اشاره به تبدیل بناهای تاریخی استان گیلان به موزه‌های تخصصی، اظهار کرد: این اقدام با هدف جذب گردشگران و معرفی صنایع دستی گیلان به مردم انجام می‌شود.

سرپرست میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه سیاست گذاری‌های این سازمان تبدیل بناهای تاریخی به موزه با کاربری‌های مختلف است، افزود: از سال ۹۲ تاکنون ۱۰ بنای تاریخی استان گیلان به موزه تبدیل شده است.

وی تصریح کرد: در دهه فجر امسال ۴ موزه در فومن، رشت و تالش افتتاح می‌شود.

جهانی با اشاره به اینکه در هر شهرستان استان گیلان یک برند مشخص شده و به موزه تبدیل می‌شود، ادامه داد: برخی از موزه‌ها تا پایان امسال و برخی نیز در سال آینده افتتاح می‌شود.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان گفت: بنای سردار امجد با تفاهم نامه سپاه به موزه باستان شناسی غرب گیلان تبدیل می‌شود.

وی با بیان اینکه در سفر اخیر رئیس جمهور به گیلان بیش از ۷۵ میلیارد تومان مصوبه برای بخش گردشگری و صنایع دستی در نظر گرفته شده است، افزود: بیشتر این اعتبارات در راستای توسعه موزه‌های استان است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا