گردشگری

بلغارستان؛ محبوبترین مقصد برای جوانان

ناظم نیوز:

به گزارش ناظم نیوز، فرقی نمی‌کند با چه هدفی به بلغارستان سفر می‌کنید، یک تور ارزان قیمت وارنا و یا صوفیه خریداری کنید و مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد. تمامی شهرهای کشور بلغارستان دیدنی و زیبا هستند اما از آن میان صوفیه و وارنا از محبوبیت بیشتری برخوردارند. صوفیه شهری با قدمت هفت‌هزار سال است و طبیعت زیبایی هم دارد به همین خاطر بسیاری از ایرانیان این شهر را برای سفر انتخاب می‌کنند. امروز باهم گشتی در بلغارستان می‌زنیم و بیشتر درباره‌ی فرهنگ مردم، تاریخچه‌ی بلغارستان، غذاها و… برایتان خواهیم گفت.

معرفی بلغارستان
بلغارستان ویژگی‌های گوناگونی دارد و ما در این بخش به برخی از مهمترین آنها می‌پردازیم:
-گل رز نماد پاکی و ابراز محبت در جهان است. وقتی درباره گل صحبت می‌کنیم، نام هلند به ذهن می رسد. اما جالب است بدانید کشور بلغارستان را مهد گل رز در جهان می‌دانند به طوری که گل رز به عنوان نماد ملی بلغارستان انتخاب شده است. عصاره‌ی گل رز را از بلغارستان به کشورهای دیگر صادر می‌کنند.
– مردم بلغارستان الفبای سیلیریک را ابداع کرده‌اند و در طول تاریخ از الفبای بومی خود که ریشه در حروف یونانی داشته استفاده می کردند. در حقیقت بلغارستان سرزمینی است که فرهنگ باستانی تراکیان در آن متولد شد و در اروپا متداول گشت.
– به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص کشور بلغارستان افتخار میزبانی از بزرگترین گنجینه طلای جهان را دارد که قدمتش به 4500 سال قبل از میلاد می‌رسد.
– در تور صوفیه می‌توانید از یکی از نمادهای صلح جهانی یعنی بنای یادبود برج زنگ دیدن کنید. این بنا را برای رواج صلح در میان کودکان با نژادهای مختلف ساختند.
این موارد تنها چند نمونه از ویژگی‌های خاص کشور بلغارستان است و بی‌شک با سفر به این سرزمین شگفت زده خواهید شد.

سرگذشت بلغارستان در طول تاریخ
بلغارستان کشوری است که از گذشته های دور افرادی در آن ساکن بودند و به عبارت دیگر بلغارستان یکی از اولین مراکز سکونت انسان‌های نخستین بوده است. انواع تپه‌های باستانی، بزرگترین گنجینه‌های طلای جهان، بناهای تاریخی متعدد، گواه خوبی برای قدمت این کشور اروپایی هستند. کشور بلغارستان تا نیمه قرن هفتم میلادی زیر سلطهامپراتوری‌های بزرگی چون یونان و روم بوده است و همین امر سبب شد تا فرهنگی بر پایه اصول تمدن هلنی و عقاید بیزانسی پایه زیری شود. قرارگیری بلغارستان در قاره اروپا و نزدیکی آن به فرهنگ آسیایی نمونه‌ای از تلفیق فرهنگ اروپا و آسیا را به وجود آورده است. در فرهنگ آسیایی- اروپایی بلغارستان، خانواده اهمیت بسیاری دارد به طوری که در روستاهای کوچک بلغارستان افراد فامیل نزدیک به یکدیگر و در خانه‌های مشترک زندگی می کنند و در طول جشن‌های ملی از اشعار و موسیقی سنتی، فولکلور و لباس‌های محلی استفاده می‌شود.

غذاهای بلغاری
اگر علاقه‌مند به گردشگری غذا هستید، فرصت خوردن غذاهای بلغاریاز دست ندهید. بی‌تردید یکی از مقاصد شکم‌گردی در جهان و اروپا، کشور بلغارستان است. منوی غذایی بلغارها به سلامت و انرژی‌زا بودن معروف است. البته ماست بلغاری و انگور دو مورد از مشهورترین مواد غذایی بلغارستان در جهان هستند. سالاد شوپسکا (shopska salata)، ساندویچ بلغاری، انواع کباب مانند کبابچه شبیه کباب تابه‌ای ایرانی، موساکا، بانیستا، تاراتور شبیه ماست و خیار و آب دوغ ایرانی غذاهایی هستند که حتما در تور بلغارستان باید آنها را امتحان کنید.

بهترین جاذبه ها
کشور بلغارستان با تاریخی کهن و طبیعت زیبا که دارد، بهترین گزینه برای سفری لذت بخش و خاطره انگیز می‌اشد. بناهای تاریخی کهن این کشور از جمله کلیسای جامع Alexander Nevsky، دانشگاه سنت کلمنت، موزه تاریخ ملی، مجموعه استادیوم چند منظوره Vassil Levski همه ساله گردشگران را به سمت خود می کشاند اما تور بلغارستان برای علاقه‌مندان به طبیعت و طبیعت‌گردی نیز جذابیت خاص خود را دارد.هفت دریاچه بلغارستان، ماسه‌های طلایی سواحل وارنا، تفرجگاه ساحلی و تفریحی Balchik، دماغه Ksliakra، پارک آبی AQUAPOLIS، انواع ورزش‌های اسکی و کوه‌نوردی از جمله مهمترین جاذبه‌های طبیعت‌گردی بلغارستان می‌باشند. با خرید یک تور ارزان بلغارستان می‌توانید از شهرهای توریستی آن یعنی وارنا و صوفیه دیدن کنید.

مراکز خرید در بلغارستان
یکی از لذت بخش‌ترین قسمت سفر به بلغارستان خرید است؛ اما خرید در بلغارستان با خرید در ترکیه متفاوت می باشد. چرا که قیمت اجناس تفاوت زیادی با ترکیه دارد. بنابراین در هنگام خرید باید کمی محتاطانه عمل کنید. از جمله معروفترین مراکز خرید و بازارهای بلغارستان می توان به مرکز بلغارستان، گرند مال وارنا Grand Mall، مرکز خرید پارادایز، رینگ مال در صوفیه اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا