بانک

بدون هیچ عذر و بهانه ای پرداخت وام بدون ضامن انجام شود

ناظم نیوز: وزیر اقتصاد با بیان این‌که تسهیل کردن شرایط حمایت از مردم یکی از اولویت های اجرایی در دولت سیزدهم است، گفت: هیچ بهانه‌ای در خصوص اطلاع نداشتن مدیران شعب بانکهای کشور از بخشنامه وام بدون ضامن پذیرفته نخواهد شد.

به گزارش ناظم نیوز، سیداحسان خاندوزی در گردهمایی سراسری مدیران شبکه بانکی کشور که با عنوان «تحول نظام بانکی به نفع مردم» و به صورت مجازی در اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد برگزار شد، اظهار کرد: از بانکها انتظار داریم در چارچوب قانون به بخشنامه ابلاغ شده توجه کرده و نسبت به ارائه خدمات سریع اقدام کنند.
وی با اشاره به این‌که عزم دولت برای حذف ضامن ویژه تسهیلات خرد جدی است، افزود: این وزارتخانه بخشنامه مربوط به پرداخت وام بدون ضامن را به مدیران بانک‌های دولتی و نیمه دولتی ابلاغ کرده تا با قراردادن این مصوبه بر روی سایت خود هیچ بهانه‌ای مبنی بر عدم اطلاع از بخشنامه، توسط مدیران شعب پذیرفته نشود.
وزیر اقتصاد گفت: یکی از محور‌های تحول شبکه بانکی به نفع مردم به عنوان خواسته مشترک مردم و رئیس جمهور، مسئله سهولت پرداخت وام‌های خرد برای مشتریان خوش حساب است که در گام اول برای کارکنان دستگاه‌ها و همچنین بازنشستگان از بانک‌هایی که حقوق دریافت می‌کنند، اجرایی می‌شود.
خاندوزی با تأکید بر این‌که باید نوبت دریافت وام متقاضیان رسیده و سایر شرایط لازم را نیز داشته باشند، تصریح کرد: بانک‌های دولتی و نیمه دولتی یعنی بانک‌هایی که دولت در آن‌ها دارای سهم قابل توجه است، حق مطالبه ضامن از این گروه مردم را ندارند.
در این گردهمایی تسهیل و سهولت در پرداخت تسهیلات بانکی خرد و حذف ضامن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان، برخورد با افراد بدحساب بانکی، بازپرداخت سود مازاد، لزوم توجه به بانکداری اسلامی و ترویج فرهنگ وام‌های قرض الحسنه، اصلاح رابطه مردم و تولیدکنندگان با بانک ها، الکترونیکی و یکنواخت شدن قرارداد‌های بانکی، اعلام اسامی بدهکاران و شفافیت در عملکرد بانک‌ها از جمله سیاست‌های جدید بانکی در دولت سیزدهم است که در این گردهمایی مورد بحث قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا