اقتصادیکشاورزی

افلاطونی: ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی تا پایان سال جاری سنددار می‌شود

ناظم نیوز: رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان سال جاری پیش‌بینی می‌شود ۶۰ درصد از اراضی کشاورزی کشور سنددار شوند.

به گزارش ناظم نیوز به نقل Da1news به نقل از روابط عمومی سازمان امور اراضی کشور، رضا افلاطونی در نشست شورای مدیران سازمان ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت: رفع تداخلات و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی مورد تاکید مقام عالی وزارت و از اولویت‌های اصلی کار سازمان است.
وی افزود: با برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون ۲۱ استان از هر شهرستان یک پایلوت برای اجرای طرح یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی درسطح ۱۵۳ هزار هکتار معرفی کرده‌اند که این میزان در مقایسه با سال‌های گذشته جهشی خوبی را نشان می دهد.
رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در حوزه تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی گفت: لازم است از طریق رسانه‌ها در خصوص مزایای یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی و نقش آن در افزایش بهره‌وری، تولید و صرفه اقتصادی برای کشاورزان اطلاع‌رسانی بیشتری صورت گیرد.
وی افزود: تاکنون ۱۶ استان از امکان پایش هوشمند حفظ کاربری اراضی بهره‌مند شده‌اند که باید سایر استان‌ها هم هرچه سریع‌تر از این امکان استفاده کنند.
افلاطونی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی انجام شده باید تمامی خدمات امور اراضی به صورت سامانه‌ای انجام و افراد نیاز به مراجعه حضوری به سازمان در ستاد و استان‌ها نداشته باشند.
رئیس سازمان امور اراضی کشور بر تجمیع و بازنگری بخشنامه‌ها و تفاهم‌نامه‌ها در حوزه امور اراضی نیز تاکید کرد و گفت: باید براساس نیاز، شرایط روز و اولویت‌ها دستورالعمل‌های جدیدی تهیه و به استان‌ها ابلاغ و تفاهم‌نامه با سازمان‌های ذی‌ربط برای تسریع در کارها منعقد شود.
وی افزود: استقلال مدیریت اموراراضی در استان‌ها ضروری بوده و باعث ارتقای کمی و کیفی فعالیت‌ها در این حوزه خواهد شد.
افلاطونی در پایان بر توسعه فعالیت‌های آموزشی و تسریع در انجام به موقع درخواست‌های ارباب رجوع تا حصول نتیجه نهایی تاکید کرد.
همچنین در این شورا معاونین و مدیران دفاتر تخصصی گزارشی از اقدامات و برنامه‌های خود را در راستای وظایف و ماموریت‌های محوله ارائه دادند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا