اقتصادی

افزایش ۵ دلاری قیمت نفت در بازارهای جهانی

قیمت جهانی نفت امروز در بازارهای جهانی با ۵ دلار و ۳۱ سنت افزایش به ۱۰۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید.

به گزارش ناظم نیوز، سرانجام پس از چند روز قیمت نفت صعودی شد که تحلیلگران معتقدند افزایش بهای جهانی قیمت نفت پس از چند روز کاهش به دلیل انتشار دو خبر رخ داد. دلیل اصلی کاهش قیمت نفت در روزهای گذشته، خبر آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر آمریکا بود. به جز آمریکا، آژانس بین‌المللی انرژی هم اعلام کرد که حدود ۶۰ میلیون بشکه نفت دیگر را آزاد می‌کند تا بهای جهانی این سوخت را کاهش دهد. همچنین در روزهای گذشته خبر بازگشت دکل‌های نفتی آمریکا نیز موجب شد که قیمت نفت کمی روند نزولی به خود بگیرد زیرا کارشناسان انرژی معتقدند آمریکایی‌ها دنبال افزایش تولید نفت شیل هستند.

تحلیل‌گران معتقدند جو بازار در این روزها بیش از همه چیز، وابسته به اخبار روانی است. به همین دلیل هم به نظر می‌رسد شائبه ناتوانی آمریکا و آژانس بین‌المللی در آزادسازی ذخایر استراتژیک خود دوباره بهای جهانی این سوخت را بالا برده است.

به همین دلیل قیمت شاخص نفت خام برنت دریای شمال امروز (۱۶ فروردین ماه) در بازارهای جهانی نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته با ۴ دلار ۲۴ سنت افزایش به ۱۰۸ دلار و ۷۸ سنت رسیده که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۵.۰۱ درصد افزایش را به خود دیده است.

همچنین قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در بازارهای جهانی با ۵ دلار و ۳۱ سنت افزایش به ۱۰۴ دلار و ۶۰ سنت در هر بشکه رسید که نسبت به آخرین قیمت‌های معاملاتی روز گذشته ۵۵۵ درصد افزایش را به خود دیده است.

قیمت نفت برنت دریای شمال روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با افزایش ۱.۰۱ درصد یا ۱ دلار و ۹ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش کاهشی ۱۱.۸۹ درصدی یا ۱۴ دلار و ۶۸ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایشی ۲۷.۵۲ درصدی یا ۲۳ دلار و ۴۸ سنتی روبرو شده است.

از طرف دیگر قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت روز جاری نسبت به ۵ روز پیش با افزایش ۰.۳۵ درصدی یا ۳۶ سنتی روبرو شده است، همچنین قیمت این محصول نسبت به ۲۰ روز پیش با کاهش ۱۲.۵۸ درصدی یا ۱۵ و ۰۵ سنتی و نسبت به دو ماه پیش با افزایش ۲۸.۲۸ درصدی یا ۲۳ دلار و ۰۶ سنتی روبرو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا