اقتصادی

گسترش همکاری مالی و بانکی ایران و روسیه

مسئولان روسیه و ایران در خصوص همکاری‌های دو کشور در زمینه مالی و بانکی به بحث و گفتگو خواهند پرداخت.

به گزارش ناظم نیوز، به نظر می‌رسد با افزایش تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا بر علیه روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین، مسئولین سیاسی این کشور به دنبال راه‌هایی برای دور زدن این تحریم‌ها هستند.

طبیعی است با توجه به روابط دوستانه ایران و روسیه و از آن مهمتر مقابله بیش از ۴ دهه‌ای ایران در مقابل تحریم‌های خصمانه آمریکا و متحدانش روس‌ها بخواهند این تجارب گرانبها در اختیار آنها گذاشته شود.

در همین خصوص کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در گفت و گو با خبرگزاری تاس گفت: مقامات روسیه و ایران به زودی نشستی در مورد همکاری‌های مالی و بانکی خواهند داشت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران گفت: در زمینه همکاری‌های مالی و بانکی مسئولین بانکی و اقتصادی دو کشور به طور مستمر با یکدیگر در تماس هستند و به نظر می‌رسد در آینده‌ای بسیار نزدیک نیز شاهد دیدار مسئولین دو کشور با هم در خصوص رفع مشکلات احتمالی باشیم.

جلالی گفت: طرفین در حال تلاش برای توافق بر سر نشست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی هستند که در آن تصمیمات جدیدی اتخاذ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولین روسیه و ایران برای گفتگو در مورد افزایش همکاری‌ها در موضوعات مختلف، سفرهایی را برنامه‌ریزی می‌کنند.

وی افزود: پس از تفاهم متقابل رؤسای جمهور دو کشور، باید شاهد تبادلات هیئت‌های مختلف در همه سطوح باشیم بنابراین، طرفین به طور متقابل برنامه‌ریزی می‌کنند تا مقامات دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دیدار کنند.

به نظر می‌رسد با توجه به تحریم‌های روسیه باید شاهد افزایش مبادلات تجاری و اقتصادی ایران و روسیه در آینده‌ای نزدیک باشیم، چون آنطور که پیداست روسیه برخلاف میل آمریکا و اتحادیه اروپا به پیش روی های خود در اوکراین ادامه می‌دهد و از سوی دیگر کشورهای غربی نیز بر تحریم‌های این کشور روز به روز می‌افزایند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا