اقتصادیتولید و تجارت

آغاز تست گرم در بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی ایران

ناظم نیوز : مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد از آغاز تست گرم فاز یک کارخانجات فرآوری مهدی آباد به عنوان بزرگترین کارخانه فرآوری سرب و روی کشور با راه‌اندازی آزمایشی خط سنگ‌شکن اولیه خبر داد.

به نقل از روابط عمومی مجتمع سرب و روی مهدی آباد، حمیدرضا حمایت مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد یزد با بیان این مطلب اظهار داشت: تجهیزات اصلی خط سنگ‌شکن اولیه کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد شامل یک دستگاه اپرون فیدر (برند MBE هند)، سنگ‌شکن فکی (برند Metso فنلاند) و نوارنقاله‌ها (ساخت شرکت ایرانی اکسون‌سازه) است.

وی ادامه داد: این تجهیزات با ظرفیت ۷۵۰ تن در ساعت‌، قادر است خاک سولفیدی استخراج شده از معدن سرب و روی مهدی‌آباد را از ابعاد حداکثر ۹۰۰ میلیمتری تا ابعاد کوچکتر از ۱۳۷ میلیمتر خردایش کند که در نوع خود بالاترین ظرفیت در صنعت سرب و روی کشور محسوب می‌شود.

مدیر مجتمع سرب و روی مهدی آباد با اشاره به تکمیل زیرساخت‌های مورد نیاز این کارخانه گفت: بعد از بهره‌برداری از خط انتقال پساب یزد به پروژه سرب و روی مهدی‌آباد به طول ۱۰۰ کیلومتر در خرداد امسال، خط انتقال برق نیز در شهریور راه‌اندازی شده و این طرح به شبکه برق سراسری متصل شده و هم اکنون تست پمپ‌ها و مسیر پایپینگ نیز با بهره گیری از آب پساب یزد در حال انجام است.

وی افزود: همچنین با توجه به پیشرفت طرح و شروع تست گرم کارخانه، این مجتمع در یک قدمی افتتاح فاز نخست با ظرفیت ۲ میلیون تن خوراک و تولید ۲۰۰ هزارتن کنسانتره روی سولفیدی قرار دارد.

مجری طرح جامع سرب و روی کشور در عین حال تاکید کرد: با بهره‌برداری از کارخانه فرآوری سرب و روی مهدی آباد، خوراک نیمی از ظرفیت خالی کارخانجات شمش روی کشور تامین خواهد شد و تولیدکنندگان داخلی باید برای استفاده از کنسانتره سولفیدی مهدی آباد، شرایط لازم را فراهم سازند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا