اقتصادی

کارخانه های انرژی بر اروپایی در آستانه تعطیلی

قیمت انرژی در کارخانه‌های اروپا به دلیل اثرات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، که به شدت بالارفته، وضعیت بحرانی ایجاد کرده است.

به گزارش ناظم نیوز قیمت انرژی در کارخانه‌های اروپا به دلیل اثرات ناشی از جنگ روسیه و اوکراین، که به شدت بالارفته است وضعیت بحرانی را ایجاد کرده است.

در گزارشی که توسط Oil Price منتشر شده است آمده است که تولیدکنندگان اروپایی کالا از قیمت بالای انرژی به دلیل جنگ روسیه و اوکراین رنج می‌برند این مسئله منجر به افزایش قابل توجه هزینه‌های انرژی صنعتی در اروپا شده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که وضعیت به حدی وخیم شده است که صنایع انرژی بر مانند فولاد، مواد شیمیایی و کودهای شیمیایی در بحبوحه افزایش هزینه‌های نفت و گاز و همچنین نگرانی فزاینده مبنی بر اینکه روسیه ممکن است عرضه آنها را قطع کند، کارخانه‌های اروپایی به دنبال تعطیلی برخی از واحدهای خود هستند. اروپا در حال آماده شدن برای سناریویی است که در آن روسیه به طور ناگهانی شیرهای گاز را با فنلاند، بلغارستان و لهستان که پیش از این پس از قطع گاز روسیه توسط شرکت دولتی گازپروم به این سرنوشت دچار شده اند، ببندد.

اروپا به شدت به نفت و گاز طبیعی ارزان روسیه متکی است، زیرا طبق داده‌های اتحادیه اروپا، تنها در سال گذشته اتحادیه اروپا ۴۰ درصد از گاز طبیعی خود را از روسیه خریداری کرد.

بر اساس گزارش اویل پرایس، «مشکلات انرژی اروپا مدت‌ها قبل از حمله روسیه به اوکراین آغاز شد». کارخانه‌های اروپایی در حال حاضر شاهد کاهش شدید حاشیه سود به دلیل هزینه‌های بالای نفتا، گاز مایع و بسیاری از مواد اولیه دیگر هستند.

شایان ذکر است اخیراً قیمت نفت از مرز ۱۲۰ دلار فراتر رفت و قیمت گاز طبیعی و بسیاری از کالاهای دیگر افزایش یافت که منجر به جهش هزینه تولید کارخانه‌ها و افزایش نرخ تورم در همه کشورهای جهان شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا