اجتماعی

آغاز اسکان دانشجویان در خوابگاه‌های دانشگاه تهران

ناظم نیوز: پذیرش بیش از ۲۵۰۰ دانشجوی دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در خوابگاه‌های تابستانی دانشگاه تهران آغاز شده است و دانشجویان تا ۲۴ شهریور ماه می‌توانند در این مراکز ساکن شوند.

هر ساله با آغاز فصل تابستان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شرایط و ضوابط اسکان در خوابگاه‌ها را برای دانشجویان دوره‌های مختلف اعلام می‌کنند، بر این اساس ثبت‌نام دانشجویان دکتری تخصصی ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی‌های ۱۴۰۰ و ماقبل و کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ دانشگاه تهران برای اسکان در خوابگاه‌ها نیز مشروط به تصویب پروپوزال، دانشجویان دکتری حرفه‌ای ورودی‌های ۱۳۹۸ و ماقبل و دانشجویان کارشناسی دارای واحد عملی نیز تا ۱۱ تیر ماه اعلام شده بود.
علاوه بر دانشجویان ساکن در مجتمع‌های خوابگاهی، دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۱۴۰۱ ساکن در بقیه ساختمان‌های خوابگاهی نیز موظف بودند تخلیه کامل اتاق را در زمان مقرر انجام داده و در صورت عدم تخلیه در زمان مقرر، وسایل توسط تیم تخلیه، جمع‌آوری و با تشخیص اداره کل امور خوابگاه‌ها صرف امور خیریه و منافع عمومی شده یا امحاء می‌شد. تنها دانشجویان واجد شرایط دریافت خوابگاه در تابستان و دانشجویان دکتری ۱۴۰۱ به غیر از ساکنان ساختمان‌های خوابگاهی می‌توانند وسایل خود را در اتاق‌ها نگهداری کنند.
ضمن اینکه در تابستان امسال با هدف به‌سازی و آماده‌سازی خوابگاه‌های دانشجویی برای سال تحصیلی جدید، ستادی متشکل از مدیران و کارشناسان فنی و اجرایی در اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران تشکیل شد.
در این ستاد تلاش خواهد شد در قالب یک برنامه زمانی تا شهریور ماه فعالیت‌های متعددی در حوزه‌های رفع مشکلات تأسیسات، ابنیه، تجهیزات و نظافت جامع و کامل ساختمان‌های خوابگاهی، انجام و این ساختمان‌ها برای حضور دانشجویان خوابگاهی آماده‌سازی شوند.
افزون بر تخصیص اعتبار از سوی دانشگاه تهران با توجه به حجم و وسعت ساختمان‌های خوابگاهی و تعدد امور، حامیان می‌توانند با عضویت در شبکه حامیان خوابگاه‌های دانشجویی از پیوند kooy.ut.ac.ir/fa/form/794 در طرح تابستانه به‌سازی و آماده‌سازی خوابگاه‌ها مشارکت کنند.
در شهر تهران بیش از ۱۰ هزار تن دانشجو در ۶۰ ساختمان خوابگاهی در مجتمع‌های خوابگاهی شهید چمران، فاطمیه، کوی، متأهلین جلال‌ آل ‌احمد، متأهلین غدیر و ساختمان‌های خوابگاهی در سطح شهر حضور دارند. اداره کل امور خوابگاه‌های دانشگاه تهران تلاش می‌کند تا با برنامه‌ریزی مناسب خدمات رفاهی و فرهنگی را ارتقاء دهد. بخشی از خوابگاه‌ها در ایام تابستان نیز تعطیل نیست. افزون بر فعال‌بودن خوابگاه‌های متأهلین، در ایام تابستان تا ۲۴ شهریور خوابگاه‌های دانشگاه تهران پذیرای بیش از ۲۵۰۰ تن از دانشجویان دوره‌ کارشناسی دارای واحد عملی و دوره‌های کارشناسی ارشد و دکتری دارای پایان‌نامه یا رساله است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا