بهداشتسلامت

آزمایشگاه مرجع سلامت آماده بحران ها باشد/تأمین مستمر کیت ها

معاون بهداشت وزارت بهداشت، در بازدید از آزمایشگاه مرجع سلامت، بر آمادگی هرچه بیشتر برای مقابله با بحران ها تاکید کرد.

به گزارش ناظم نیوز، کمال حیدری، در این بازدید ضمن بررسی شرح وظایف، ظرفیت‌های فنی و همچنین مشکلات و چالش های این مرکز بر پشتیبانی از شبکه آزمایشگاهی بهداشت کشور تاکید کرد.

در این بازدید رئیس آزمایشگاه رفرانس و مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت توضیحاتی در خصوص نقش آزمایشگاه رفرانس در نظام مراقبت مقاومت میکروبی، انجام آزمایش‌های تائیدی و پشتیبانی آزمایشگاهی از برنامه‌های مختلف حوزه بهداشت به خصوص بیماری‌های واگیر، نظارت بر کیفیت و عملکرد شبکه آزمایشگاه‌های بهداشت کشور، همکاری با اداره کل تجهیزات پزشکی از طریق مشارکت در ارزیابی آزمایشگاهی کیفیت کیت‌ها و تجهیزات در مرحله ثبت و رسیدگی به شکایات ارائه کرد.

در ادامه معاون بهداشت وزارت بهداشت، آزمایشگاه مرجع سلامت را مکلف کرد ضمن انجام نیاز سنجی، گزارش وضعیت فعلی و مشکلات خود را با تاکید بر فضای آزمایشگاهی، نیروی انسانی، تجهیزات دستگاهی و زنجیره تأمین مستمر کیت‌ها و ملزومات مورد نیاز را تهیه نمایند تا رفع مشکلات و بهره برداری هرچه بیشتر از آزمایشگاه رفرانس، به ویژه با هدف آمادگی بیشتر برای بحران، فوریت و بلایا و پاسخ آزمایشگاهی به آنها، در دستور کار معاونت بهداشت قرار گیرد.

آزمایشگاه مرجع سلامت کشور از سال ۱۹۹۶ مرکز همکار سازمان جهانی بهداشت و مجری بعضی برنامه‌های مهارت آزمایی منطقه خاورمیانه شرقی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا