اجتماعیسلامت

اعتراض به برگزاری آزمون ارتقاء دستیاری در پیک پنجم کرونا

ناظم نیوز: تعدادی از داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پرشکی با ارسال نامه ای به استاندار تهران و رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی که مسئولیت فرماندهی ستاد ملی مقابله با کرونا در استان تهران را بر عهده دارد، نسبت به برگزاری این آزمون در روز جمعه ۱۸ تیر همزمان با شیوع پیک پنجم کرونا و مقاومت وزارت بهداشت در خصوص لغو این آزمون اعتراض کردند و خواستار لغو این آزمون شدند.
این داوطلبان در نامه خود عنوان کردند؛ اکنون که در پیک پنجم بیماری کرونا ویروس هستیم طبق اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا برگزاری آزمون های حضوری در وضعیت قرمز ممنوع است اما در اقدامی عجیب معاونت آموزشی وزارت بهداشت سعی در برگزاری آزمون ارتقاء دستیاران تخصصی در تاریخ ۱۸ تیر ماه هستند.
انتظار می رود در وزارت خانه ای که متولی تامین سلامت جامعه است سلامت دستیاران تخصصی را حایز اهمیت دانسته و آنها را فدای این چنین تصمیمات نکنند.
در نامه این داوطلبان آمده است: می دانیم به علت قرمز شدن شهر تهران بسیاری ار آزمون ها مانند آزمون زبان و آزمون دانشگاه آزاد را کنسل و حتی بازار نیز تعطیل شده است چرا که سلامتی مردم از کاسبی کردن آنان، برای مسئولان مهم تر بوده است. اما وزیر بهداشت و معاون آموزشی این وزارت خانه اصرار دارند تا صبح جمعه در شهر قرمز تهران، پزشکانی را که دمخور مریضان کرونایی بوده اند را در یک جا جمع کنند و دستیارانی که تعداد تقریبا زیادی از آنها یا واکسن دریافت نکرده اند (زیرا اختیاری بوده است) یا دوز دوم واکسن به آنها نرسیده است، آزمون برگزار کنند.
این داوطلبان تاکید کردند بسیاری از داوطلبان فوق مادران باردار و شیرده بودند که به هیچ عنوان واکسن دریافت نکردند، بی گمان برگزاری این آزمون موجب شیوع بیشتر بیماری تاثیرات منفی برای خانواده های پزشکان خواهد شد.
دکتر سعید هاشمی نظری رییس مرکز سنجش آموزش وزارت بهداشت در پاسخ به اعتراض داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه دستیاری پزشکی با تاکید بر اینکه این آزمون به هیچ عنوان لغو نخواهد شد، گفت: بالای ۸۰ درصد داوطلبان این آزمون واکسن کرونا ویروس دریافت کردند بنابراین به عفونت کرونا مبتلا نمی شوند.
وی در ادامه تاکید کرد: داوطلبان آزمون فوق دستیارانی هستند که همیشه در محیط بیمارستانی حضور دارند. بنابراین حضور آنها در مراکز آزمون خطری را متوجه آنها نخواهند کرد چرا که بیماری در این محیط وجود ندارد.
رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد خطری از نظر ویروس کرونا داوطلبان آزمون ارتقاء و گواهینامه تخصصی را تهدید کند در محیط بیمارستان که حضور دارند بیشتر آنها را در معرض ویروس قرار می دهد تا محیط آزمون. بنابراین این آزمون ریسک افزوده ای برای آنها ایجاد نخواهد کرد و آزمون در تاریخ مقرر برگزار می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا