استانها

۷۰ درصد دانش آموزان استان سمنان در برابر کرونا واکسینه شدند

سمنان- مدیرکل آموزش‌وپرورش استان سمنان بابیان اینکه واکسینه شدن سریع‌تر دانش آموزان به بازگشایی مجدد حضوری مدارس کمک می‌کند، گفت: ۷۰ درصد دانش آموزان استان در برابر کرونا واکسینه شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی ظهر سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش‌وپرورش به میزبانی سالن یادگار امام استانداری سمنان ضمن بیان اینکه در حال حاضر ۹۰ درصد معلمان و ۷۰ درصد دانش آموزان استان برای مقابله با کرونا واکسینه شدند، ابراز داشت: با افزایش شعاع واکسیناسیون دانش آموزان، شاهد تعداد مدارس حضوری بیشتری طی سال تحصیلی جاری در استان خواهیم بود.

وی بابیان اینکه بر اساس دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های بهداشتی، یک سوم مدارس استان به تعداد ۳۳۵ مدرسه با ۱۷ هزار دانش‌آموز طی سال تحصیلی جاری به صورت حضوری فعال شدند، افزود: این مدارس عمدتاً در مناطق روستایی و عشایری استقرار دارند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه از لحاظ پوشش دوره‌های تحصیلی مختلف، آموزش‌وپرورش استان در وضعیت خوبی قرار دارد، ابراز داشت: ضریب پراکندگی بالا، بزرگ‌ترین چالش در آموزش‌وپرورش استان است که باعث می‌شود بدنه با کمبود نیروی انسانی و امکانات مواجه باشد.

دستورانی بابیان اینکه ۱۰ هزار نفر کم سواد و بی سواد در استان شناسایی شدند که برای ۳ هزار نفر برنامه در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: از نظر سرانه امکانات وضعیت استان مطلوبی است و شاخص جمعیت دانش‌آموزی استان نسبت به سایر استان‌ها پایین‌تر و سرانه با سوادی بالا گزارش می‌شود.

وی بابیان اینکه طی دو سال اخیر در بحث سند شتاب بخشی سوادآموزی استان رتبه‌های برتر کشوری را کسب کرده است، افزود: ابا توجه به اینکه بحث دانش آموزان بازمانده از تحصیل طی ۲۰ ماه گذشته با همه‌گیری ویروس کرونا، افزایش‌یافته لذا مساعدت و حمایت از این مهم نیازمند توجه جدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، یک هزار و ۱۴۷ مدرسه با ۵۷ هزار کلاس درس در استان وجود دارد که ۱۲۶ هزار دانش‌آموز در این کلاس‌های درس به تحصیل می‌پردازند و هشت هزار و ۵۰۰ معلم و مجموعاً ۱۰ هزار نفر پرسنل در مجموعه آموزش‌وپرورش استان فعالیت دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا