استانها

وزش باد و بارش برف و باران در استان سمنان/ سرما فراگیر می‌شود

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از فردا با ورود سامانه کم فشار از سمت غرب، سرما وزش باد و بارش برف و باران به استان سمنان می‌رسد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از فردا چهارشنبه شاهد ورود سامانه کم فشار بارش‌زا و سرد به استان سمنان خواهیم بود در نتیجه طی روزهای پایان هفته شاهد سرمای شدید هوا، بارش برف و باران در اقصی نقاط استان خواهیم بود.

پیش بینی هواشناسی برای روزهای پایان هفته وزش شدید باد، سرمای هوا، استقرار سامانه کم فشار بارشی، بارش برف به خصوص در ارتفاعات و همچنین برودت هوا است که این امر سبب شده هشدار زرد رنگ برای کشاورزان و زارعان استان سمنان در زمینه امکان سرمازدگی از سوی هواشناسی استان سمنان اعلام شود.

کاهش دما در شرق

پیش بینی هواشناسی برای هوای سمنان طی امروز صاف تا نیمه ابری و غبار محلی و آلاینده‌ها است و برای فردا و پس فردا به تدریج افزایش ابرها، بارش و وزش باد همراه با کاهش دما در انتظار مرکز استان سمنان خواهد بود. برای دیگر شهرستان‌های استان سمنان نیز تقریباً شرایط یکسان است.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز سه شنبه ۱۷ و هفت درجه بالای صفر عنوان شده است همچنین برای فردا این شاخص به ۱۹ و هفت درجه بالای صفر افزایش خواهد یافت اما از روز پنجشنبه دمای هوا در سمنان قدری کاهش خواهد یافت.

شاهرود آسمان صافی را تجربه می‌کند اما ورود سامانه کم فشار بارشی به این شهرستان آخر هفته‌ای سرد و بارشی را پدید خواهد آورد بیشینه و کمینه دمای هوای دیار شاهوار برای امروز ۱۵ و چهار درجه بالای صفر گزارش شده است گفتنی است امکان بارش برف و وزش باد شدید در ارتفاعات شاهرود برای روزهای پایان هفته و آغاز هفته آتی وجود دارد.

آسمان نیمه ابری دامغان خبر از ورود اندک اندک سامانه کم فشار برودتی به این شهرستان دارد پیش بینی هواشناسی برای هوای دیار صد دروازه آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی وزش باد خواهد بود و بیشینه و کمینه دمای هوا ۱۶ و شش درجه بالای صفر عنوان شده است کم کم بر میزان ابرها در دامغان افزوده نیز خواهد شد تا پایان هفته‌ای سرد برای این شهرستان رقم بخورد.

آلاینده‌ها در غرب استان سمنان

شهمیرزاد همیشه سرد، امروز هم ابری است و پایان هفته‌ای بارشی را خواهد داشت هرچند هواشناسی پیش بینی کرده آسمان این شهر زیبای گردشگری صاف تا نیمه ابری گاهی وزش باد است اما به مرور بر میزان ابرها افزوده نیز می‌شود. هم اکنون دمای هوا در این شهر نمونه گردشگری استان سمنان ۹ درجه بالای صفر است.

گرمسار و ایوان کی دو شهر همجوار هم روز سه شنبه را با غبار محلی و آلودگی ناشی از صنایع گرمسار و تهران و مناطق همجوار شروع کرده است مانند همه روزهای یک هفته اخیر؛ پیش بینی هواشناسی برای این دو شهر افزایش ابر در روزهای پایان هفته و کاهش دما خواهد بود. ورود سامانه کم فشار بارشی احتمالاً بتواند از آلودگی هوای گرمسار در این روزهای پایان هفته بکاهد.

در نهایت باید گفت استان سمنان هم اکنون جو پایداری را دارد و دما به صورت میانگین ۹ درجه بالای صفر است تنها پدیده قابل ذکر آلودگی و غبار محلی در شهرهای غربی مانند سمنان، گرمسار، ایوان کی، آرادان و حتی سرخه است اما پیش بینی می‌شود با ورود سامانه کم فشار بارشی شاهد وزش باد و بارش برف و باران در روزهای پایان هفته در برخی نقاط استان سمنان باشیم.

در صورت بروز برف و باران و وزش شدید باد عدم حضور ناایمن در دل طبیعت توصیه جدی به شهروندان و به خصوص مسافران است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا