فوتبال ایرانورزش

گزارش جالب رسانه هلندی از تقابل دوباره جهانبخش با تیم نایمخن

در آستانه دیدار تیم‌های فوتبال فاینورد با نایمخن، یک رسانه هلندی به تقابل دوباره علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی فاینورد با تیم سابق خود پرداخته است.

به گزارش ناظم نیوز، تیم فوتبال فاینورد امشب در چارچوب هفته هفتم مسابقات اردویسه هلند به مصاف ان. ای. سی نایمخن می‌رود. یکی از چهره‌های ویژه این مسابقه، علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی فاینورد است که فوتبالش را در قاره اروپا با تیم نایمخن آغاز کرد.

به بهانه این رویارویی، سایت «gelderlander» هلند در گزارشی به این مسئله پرداخت و نوشت: «در سال ۲۰۱۳، جهانبخش به عنوان یک ناشناس بزرگ وارد باشگاه NEC شد. تابستان امسال علیرضا جهانبخش (۲۸ ساله) به عنوان بازیکن بزرگ جذب فاینورد شد. او شنبه با باشگاه قدیمی خود دیدار خواهد کرد.»

در ادامه این گزارش آمده است: «در نوامبر ۲۰۱۲، کارلوس آلبرز مدیر فنی باشگاه نایمخن از مسابقات جوانان به میزبانی امارات بازدید کرد. او در جستجوی جذب یک بازیکن جوان آسیایی بود. کشورهای مشهوری مانند استرالیا، ژاپن و کره جنوبی در امارات حضور داشتند اما در تیم ضعیف ایران، دو بازیکن متمایز بودند؛ علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.»

آلبرز تقریباً بعد از گذشت ۹ سال از آن مسابقات می‌گوید: دو استعداد استثنایی بودند که می‌خواستم هر دو را به نایمخن برسانم. آزمون تیم روبین کازان روسیه را انتخاب کرد اما جهانبخش به هلند منتقل شد. بسیاری از سرمایه گذاران نمی‌خواستند برای او هزینه کنند. خوشبختانه مارسل بوخورن این کار را انجام داد و توانستیم هزینه انتقال ۲۲۵ هزار یورویی را بپردازیم.

گزارش جالب رسانه هلندی از تقابل دوباره جهانبخش با تیم نایمخن

سایت هلندی در بخشی از گزارش خود آورده است: «جهانبخش در ۱۹ سالگی روی پای خودش بود … او برای اینکه مدام تنها نباشد تقریباً هرشب با خانواده هاشمی (امیر هاشمی مدیر برنامه جهانبخش) شام می‌خورد. نایمخن از امیر هاشمی فوتبالیست حرفه‌ای سابق ایران که در بیونینگن زندگی می‌کند خواست باشگاه را راهنمایی کند. او همچنین با آلبرز به تهران رفت تا در حین مذاکره با باشگاه داماش گیلان به عنوان مترجم فعالیت کند.

هاشمی در این مورد می‌گوید: علیرضا به خوبی می‌دانست چه می‌خواهد و من و همسرم هرگز مجبور نبودیم دنبالش باشیم. او رویای موفقیت در اروپا را داشت. در ۱۹ سالگی روی فوتبال متمرکز بود و تا جایی که ممکن بود به آمادگی جسمی اش رسید. او حتی وقتی در زمین تمرین نبود، با مربی اختصاصی کار می‌کرد.

گزارش سایت gelderlander این‌طور ادامه می‌یابد: «جهانبخش در ماه‌های اول حضورش در NEC از نظر ورزش زمان آسانی را سپری نکرد. او اغلب تعویض می‌شد یا باید به تیم دوم می‌رفت. علاوه بر این، برقراری ارتباط با او دشوار بود چون یک کلمه هم انگلیسی صحبت نمی‌کرد.»

ران دون گروت دستیار مربی نایمخن می‌گوید: ما فقط با دست و پا با جهانبخش صحبت می‌کردیم. او بسیار مشتاق یادگیری بود. به همین دلیل بلافاصله آموزش زبان انگلیسی را شروع و بعد از چند ماه انگلیسی را عالی صحبت کرد و سپس به زبان هلندی را هم یاد گرفت.

سپس نایمخن از اردویسه سقوط کرد اما فصل بعد با رهبری جهانبخش دوباره به بالاترین سطح فوتبال هلند بازگشت. او گل‌های زیادی زد و به عنوان بهترین بازیکن لیگ انتخاب شد. نایمخن در تابستان ۲۰۱۵ جهانبخش را به قیمت ۲ میلیون یورو به آلکمار فروخت. پس از یک ماجراجویی ناکام در تیم برایتون، او تابستان امسال به فاینورد بازگشت.

نایمخن هنوز جهانبخش را فراموش نکرده است. دی گروت می‌گوید: اگر بخواهم تیمی از بازیکنانی که در نایمخن دیده‌ام، جمع آوری کنم قطعاً علیرضا در این تیم حضور خواهد داشت.

هاشمی هم می‌گوید: NEC برای همیشه در قلب علیرضا خواهد بود. او تقریباً تمام مسابقات آنها را تماشا می‌کند و امیدوار است که آنها در لیگ عملکرد خوبی داشته باشند؛ اما نه شنبه شب (در بازی با فاینورد).

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا