تجارت

نشست سراسری مسئولان نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد برگزار شد

نشست سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی با حضور رئیس دانشگاه آزاد و رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه آزاد برگزار شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از دانشگاه آزاد اسلامی، پنجمین نشست سراسری مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز با سخنرانی محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

این نشست سراسری دو روزه تا روز جمعه (فردا) در مجتمع فرهنگی رفاهی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد ادامه دارد.

در این نشست دو روزه که با حضور مسئولان دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است، سیاست‌ها و برنامه‌های دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی تشریح و مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد شریفانی در ابتدای این همایش با تسلیت ایام اربعین حسینی و وفات حضرت محمد (ص)، گفت: زیارت اربعین به چهار بخش تقسیم می‌شود و حاوی ۶۰ نکته است. بخش اول این زیارت مربوط به ویژگی‌های عملکردی سیدالشهدا (ع) در ارتباط با خدا و خلق خداست و در بخش‌های دیگر زیارت اربعین؛ عنایت خدا به سیدالشهدا (ع)، عملکرد دشمنان امام حسین (ع) و وظایف شیعیان و پیروان حضرت پرداخته شده که این نکات باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به فعالیت دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: طی این مدت ۳۲ معاون در دانشگاه‌هایی که دارای بیش از ۵ هزار دانشجو هستند، منصوب شدند و اخیراً نیز تغییراتی در استان‌های اردبیل، تهران، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، همدان، کرمان، کرمانشاه، هرمزگان و واحدهای نجف‌آباد و علوم پزشکی تهران صورت گرفته است.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: از جمله برنامه‌های اجرا شده توسط دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی، می‌توان به برگزاری نشست‌های تخصصی قرآن و حدیث به صورت مستمر و هر دو هفته یکبار با حضور ۲ هزار نفر از اساتید این دانشگاه اشاره کرد. همچنین طرح اندیشه تمدن‌ساز نیز با حضور چهار هزار استاد دانشگاه آزاد اسلامی در حال برگزاری است. در این مدت ۸ پیوست درسی و یک عنوان کتاب به چاپ رسیده و ۱۵ کتاب جدید نیز در حوزه معارف در دست اقدام است.

وی با اشاره به اهم فعالیت‌های پیش رو گفت: با توجه به اینکه در سال شمسی جاری دو ولادت امام زمان (عج) وجود دارد، تمرکز اصلی ما بر موضوع مهدویت است که قرار است در سه حوزه معارف، هم‌اندیشی و نشست‌های عمومی اجرایی شود. برگزاری برنامه‌های متنوع از جمله چاپ مقالات، ساخت کلیپ‌های مهدوی، دلنوشته و برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در حوزه دانشجویی، نشست‌های مهدوی با حضور اساتید و یک نشست عمومی در مسجد جمکران در دستورکار دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی ادامه داد: با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری و توجه به حفظ قرائت و تفسیر قرآن کریم، طرحی در دانشگاه آزاد اسلامی تهیه و ۶۰۰ آیه قرآن استخراج شده که با تمرکز بر حفظ، قرائت و تفسیر این آیات، اساتید و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی با ۸۰ درصد مفاهیم قرآنی آشنا خواهند شد.

شریفانی در پایان از حمایت‌های دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی از برنامه‌ها و فعالیت‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در این دانشگاه قدردانی کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا