تجارت

تشکیل کمیته‌ای مشترک برای تامین ایمنی بازار اراک

اراک- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ایمنی بازار اراک با تعامل و همکاری سه‌جانبه میراث فرهنگی، شهرداری و آتشنشانی در قالب تشکیل کمیته ایمنی بازار محقق می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مصطفی مرزبان اظهار کرد: چند دستگاه اجرایی از جمله میراث‌فرهنگی، شهرداری و آتش‌نشانی برای تحقق ایمنی بازار تاریخی اراک نقش مهمی دارند که در صورت تعامل و هماهنگی این دستگاه‌ها ایمنی بازار برقرار می‌شود و پشتیبانی دستگاه قضائی و ضابطین قضائی نیز در این زمینه ضروری است.

وی ادامه داد: یکی از محتمل‌ترین خطرات در بازار اراک بروز آتش‌سوزی احتمالی است که باید به این مهم برای ایجاد فضای امن بیشتر توجه شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: آسیب‌های انسانی به‌ویژه افزایش غیرمجاز الحاقات و اضافه بناهای صورت گرفته در بازار و همچنین بهره‌برداری غیر اصولی و مغایر با ضوابط ایمنی و ایجاد کاربری‌های نامناسب با ساختار فضایی و معماری بازار به ویژه در زمینه تبدیل بخش‌های عمده سراها و فضاهای مشاع به انباری خطر بالقوه‌ای است که بازار اراک را به ویژه از نظر آتش‌سوزی تهدید می‌کند.

مرزبان در پایان بیان کرد: کمیته‌ای مشترک برای تأمین ایمنی بازار تشکیل شود تا استفاده‌های غیر اصولی از بازار، تبدیل کردن انبارهای غیر اصولی و دخل و تصرفات، تخریب و الحاقات صورت گرفته توسط این کمیته شناسایی، پیگیری، اخطار و اجرا خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا