تجارت

مجموعه‌داستان «همچون شرابی دیرسال» منتشر شد

مجموعه داستان «همچون شرابی دیرسال» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه حسین رسول‌زاده توسط انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از روابط عمومی نشر سیب سرخ، کتاب «همچون شرابی دیر سال» شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه حسین رسول‌زاده از سوی انتشارات سیب سرخ روانه بازار کتاب شد.

رسول زاده از سال ۱۳۷۳ فعالیت ادبی خود را با نقد ادبی در مجله جهان کتاب آغاز و در ادامه در مجلات آدینه ، کارنامه، عصرپنج شنبه ، پیام شمال ، هنر و اندیشه ، معیار ، بیدار ، زنان و … نیز به نگارش نقد و نظرهای خود را منتشر کرده است. این نویسنده همزمان با انتشار این کتاب مجموعه داستان‌های تازه خود را برساخته از تعامل فرم‌های فردیت یافته‌ای معرفی کرد که به هر داستان، حیاتی خودبسند می‌دهد.

وی گفت: این‌داستان‌ها ساختاری گشوده و بستار زدا دارند؛ طوری که مخاطب در هر خوانشی به فرجامی دیگر ولی ناتمام خواهد رسید. محتوای داستان‌ها، همان فرم آنهاست زیرا من در این داستان‌ها نخواسته‌ام حکایتی را بازگو کنم بلکه سعی کرده ام با هر داستانی خود را در محاصره فرم‌ها بیابم به گونه‌ای که خود نیز بدل به خواننده‌ای شوم و در شگفتی حاصل از کنش فرم ها غرقه شوم.

این نویسنده گفت:‌ سال‌های پیش می شنیدیم عصر رمان سپری شده و سرعت زندگی در زمانه تکنولوژی ، مقتضی نوشتن داستان‌های کوتاه است ، اما دیدیم رمان بر سرعت فائق شد و انتشار داستانک ها چیزی از قلمرو رمان را کم نکرد اکنون می گویند زمان داستان‌های کوتاه به سر آمده است ، که این حکم نیز بی پایه و اساس است ، آدمی نیاز به داستان سرایی و داستان شنیدن دارد و اساسا انسان با داستان زندگی می‌کند. زیرا زندگی انسان، خود، داستان است.

مجموعه داستان «همچون شرابی دیرسال» با ۷۵ صفحه،‌ شمارگان ۳۰۰ نسخه و قیمت ۲۶ هزار تومان منتشر شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا