تجارت

افتتاح نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی/برپایی همزمان در ۳ صحن متبرک

دبیر هنری سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» از برگزاری همزمان نمایشگاه آثار این رویداد در ۳ صحن متبرک در استان‌های تهران و البرز خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، نمایشگاه آثار سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» شامگاه شنبه ۳ مهرماه با حضور محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی مدیرکل مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری، مهدی حاجی‌محمدی فریمانی دبیر هنری سوگواره، عبدالحمید قدیریان هنرمند نقاش، سیدحمید شریفی آل هاشم هنرمند طراح گرافیک و جمعی از هنرمندانی که در نمایشگاه اثر داشتند، در گالری ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان افتتاح شد.

مهدی حاجی‌محمدی فریمانی دبیر هنری سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» درباره آثار این دوره سوگواره به ناظم نیوز گفت: در این دوره سعی کردیم بیشتر به سمت شعر و ادب فارسی برویم تا هنرمندان موضوعاتی که انتخاب می‌کنند حول موضوع شعر فارسی نو و کهن باشد. از طرف دیگر کرونا تأثیراتی بر برگزاری سوگواره داشته است اما در هر حال، آثار بیش از توقع ما هستند با توجه به رخوتی که برای هنرمندان پیش آمده است.

افتتاح نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی/برپایی همزمان در ۳ صحن متبرک

وی با اشاره به اضافه کردن بخش نقاشی خط در سوگواره سیزدهم، بیان کرد: آثار این دوره سوگواره در چهار بخش عکس، پوستر، نقاشی‌خط و تصویرسازی پذیرش شدند که این آثار از بین ۲ هزار اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی و با داوری ۱۲ استاد هنرهای تجسمی، انتخاب شده‌اند. آثار برخی از بخش‌های این دوره سوگواره به نسبت دوره‌های پیش از نظر کیفیت بهتر بودند، هرچند به دلایل مختلف، شاهد کم شدن تعداد آثار نسبت به دوره قبلی بوده‌ایم.

برپایی نمایشگاه در ۳ صحن متبرک در استان‌های تهران و البرز

دبیر سوگواره همچنین گفت: در هر چهار بخش سوگواره توانمندی‌های هنرمندان قابل مشاهده است و نمی‌توان یک بخش را از دیگری مجزا کرد. البته چون پوستر، گستره قدیمی‌تری در این سوگواره داشته است و تعداد کارهای این بخش بیشتر از بقیه بخش‌ها است که عموماً نیز در هر دوره سوگواره این روال است.

وی در ادامه توضیح داد: این آثار علاوه بر اینکه در سه گالری حوزه هنری به نمایش درآمده‌اند، در ۳ صحن متبرک در استان‌های تهران و البرز نیز به نمایش درمی‌آیند؛ این نمایشگاه‌های سیار از ۴ تا ۱۴ مهرماه در صحن حرم مطهر امام‌زاده صالح (ع)، از ۴ تا ۸ مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده جعفر (ع) در پیشوا و از ۱۰ تا ۱۵ مهرماه در حرم مطهر امام‌زاده طاهر (ع) در کرج، به نمایش گذاشته می‌شوند.

افتتاح نمایشگاه سوگواره هنر عاشورایی/برپایی همزمان در ۳ صحن متبرک

پخش مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان به صورت آنلاین

حاجی‌محمدی فریمانی در پایان با بیان اینکه کرونا سبب شد تا مراسم پایانی و معرفی برگزیدگان سوگواره را نتوانیم به صورت حضوری برگزار کنیم، گفت: خیلی از برگزیدگان شهرستانی هستند و امکان حضور این هنرمندان را در تهران نداریم و برای اولین بار قرار است برنامه اهدای جوایز به برگزیدگان به صورت آنلاین برگزار شود.

محمدمهدی دادمان رئیس حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبایی به همراه تنی چند از مدیران حوزه هنری، از سه نمایشگاه آثار سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی بازدید کردند.

نمایشگاه آثار برگزیده سیزدهمین «سوگواره هنر عاشورایی» از ۳ الی ۱۳ مهرماه در گالری ابوالفضل عالی و گالری‌های شماره یک و دو خانه عکاسان حوزه هنری، میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا