آموزش و پرورش

فداکاری «علی لندی» در کتاب‌های درسی ثبت شود

شهرکرد- مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری «علی لندی» را الگویی برای نوجوانان و جوانان دانست و گفت: ایثارگری این دانش‌آموز شهید باید در کتاب مدارس ثبت شود.

به گزارش ناظم نیوز، فرحناز قائدامینی در مراسم یادبود نوجوان شهید «علی لندی» که ظهر یکشنبه در جمع دانش‌آموزان ناحیه دو شهرکرد برگزار شد با بیان اینکه برخی اوقات افراد برای نجات کسانی دل به آتش می‌زنند که آن‌ها را می‌شناسد و تعلقات قلبی دارند، اظهار کرد: اما دانش‌آموزی ۱۵ ساله ناجی کسانی شد که نسبت به آن‌ها شناختی نداشت و این از ارزش بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه در کلاس درس بارها از حسین فهمیده‌ها سخن گفته‌شده است، عنوان کرد: «علی لندی» در پرتوی تعلیم معلمانی تربیت‌شده که درس ایثار و ازخودگذشتگی را در عمل آموزش دادند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه داستان ریز علی فداکار را در کتاب‌ها آوردیم تا دانش آموزان فداکاری و ازخودگذشتگی را بیاموزند، ادامه داد: امروز «علی لندی» تمام وجودش را به آتش زد تا با ایثارگری دیگران را نجات دهد.

قائدامینی با اشاره به اینکه این فداکاری باید در کتاب‌ها ثبت شود، افزود: این نوجوان فداکار باید برای فرزندان ایران‌زمین الگو شود.

وی به ویژگی‌های ثبت‌شده در پرونده دانش‌آموزی «علی لندی» اشاره کرد و گفت: روحیه کار جمعی و کمک به دیگران از ابتدا در این دانش‌آموز وجود داشته است و همین روحیه‌ها به آنجا ختم می‌شود که دانش‌آموز ۱۵ ساله برای نجات جان افراد خود را به آتش می‌زند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امروز همه قلب‌ها برای از دست دادن «علی لندی» پر از درد است، تصریح کرد: این دانش‌آموز فداکار به ما آموخت در هر شرایطی می‌توان ایثارگری و ازخودگذشتگی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا