اقتصادی

ذخایر نفت روسیه با نرخ تولید کنونی ۳۰ سال دوام می‌آورد

تخمین‌های جدید شرکت زمین‌شناسی روس‌ژئو نشان می‌دهد در صورتی که نرخ تولید نفت و گاز روسیه به همین منوال ادامه داشته باشد ذخایر نفت این کشور در ۳۰ سال و ذخایر گاز آن در ۷۰ سال تمام خواهد شد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از راشاتودی، تخمین‌های جدید شرکت زمین‌شناسی روس‌ژئو نشان می‌دهد در صورتی که نرخ تولید نفت و گاز روسیه به همین منوال ادامه داشته باشد ذخایر نفت این کشور در ۳۰ سال و ذخایر گاز آن در ۷۰ سال آینده به اتمام خواهند رسید.

این شرکت اعلام کرد در طول ۲۵ سال گذشته تعداد و حجم ذخایر کشف شده ۱۰ برابر کمتر از ۲۵ سال قبل از آن است و بسیاری از ذخایر کشف شده در دوره شوروی به اتمام رسیده‌اند.

روس‌ژئو همچنین هشدار داد که به جز نفت و گاز ذخایر ارزشمند دیگر روسیه ظرف چند دهه بعدی به اتمام خواهند رسید. طبق تخمین این شرکت ذخایر الماس و روی روسیه با روند تولید کنونی در ۲۰ سال دیگر به اتمام می‌رسند؛ ذخایر طلا و سرب ظرف ۱۰ سال و ذخایر کروم تنها در ۵ سال آینده به پایان خواهند رسید.

داده‌های روس‌ژئو منعکس‌کننده هشدارهای بخش‌های دیگر است. پیش از این رئیس آژانس فدرال منابع معدنی روسیه، اوگنی پتروف، هشدار داده بود ذخایر نفتی سودآور روسیه ۲۰ تا ۲۱ سال دوام خواهند داشت.

وی به مقامات روسیه پیشنهاد داده بود برای حفظ جایگاه روسیه در بازارهای انرژی جهان در اکتشاف و بهره‌برداری از منابعی که دسترسی به آنها دشوارتر است، مانند مناطق غرب سیبری، سرمایه‌گذاری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا