ورزش

صفحه و مهره های شطرنج فدراسیون غیب شد!

فدراسیون شطرنج در فرآیند جابجایی تیم مدیریتی همچنان اتفاق های عجیبی را تجربه می کند که آخرین نسخه آن غیب شدن صفحه و مهره های سالن مسابقات است!

ناظم نیوز: در شرایطی که شطرنجبازان عادت داشتند آخر هفته های خود را در سالن مسابقات شطرنج به انجام مسابقه بپردازند این مسابقات بیش از یک سال است که به دلیل کرونا و البته اختلافات مدیریتی برگزار نمی شود. حالا در شرایطی که تیم جدید مدیریتی در فدراسیون مستقر شده و مسئول برگزاری مسابقات که مدت ها به همراه خانواده اش مسئول برگزاری بود نیز عوض شده اتفاق جدیدی رخ داده است و ان نبودن تعداد زیادی صفحه و مهره است.
یکی از افراد حاضر در فدراسیون شطرنج درباره این اتفاق عجیب گفت: شرایط را فراهم کرده بودیم که مسابقات هفتگی فدراسیون از سر گرفته شود اما متوجه شدیم تنها 20 دست صفحه و مهره وجود دارد. زمانی که درباره بقیه صفحه و مهره ها پیگیری کردیم متوجه شدیم که مسئول قبلی عنوان کرده که صفحه ها مال خودش بوده و با خود برده است!
به این ترتیب فعلا امکان برگزاری مسابقات فراهم نیست چرا که با 20 دست صفحه و مهره نمی توان مسابقه برگزار کرد. البته سالن برگزاری مسابقه مرتب و آماده شده و پس از تهیه صفحه و مهره به اندازه کافی مسابقات مجددا برگزار خواهد شد. تعطیلی طولانی مدت مسابقات فدراسیون باعث شده ریتینگ بسیاری از بازیکنان بیش از یک سال ثابت بماند.
طبق قوانین فدراسیون جهانی شطرنج، بازیکنی که یک سال بازی رسمی و ریتد انجام نداده باشد، نامش از لیست ریتینگ خارج می شود. البته فیده با توجه به شیوع کرونا و تعطیلی مسابقات این زمان را به دو سال افزایش داد. اقدامی که اگر انجام نمی شد، بسیاری از بازیکنان آماتور و نیمه حرفه ای ایرانی از لیست بین المللی فدراسیون جهانی خارج می شدند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا