سایر ورزشهاورزش

حساب رئیس فدراسیون قایقرانی مسدود شد/ مالیات میلیاردی دردسر شد

حساب رئیس فدراسیون قایقرانی به دلیل بدهی مالیاتی میلیاردی این مجموعه چند هفته ای است که مسدود شده است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، وزارت امور اقتصاد دارایی از ۲۰ مهرماه سال جاری حساب علیرضا سهرابیان رئیس فدراسیون قایقرانی را به دلیل بدهی مالیاتی میلیاردی که بابت سالهای ۱۳۸۹ الی ۱۳۹۵ ثبت شده مسدود کرده است. گفته شده این بدهی به میزان ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان می‌باشد و به همین دلیل حساب رئیس فدراسیون مسدود گردیده است.

در حالی که فدراسیون‌های ورزشی از پرداخت مالیات معاف می‌باشند ابلاغ این بدهی برای فدراسیون قایقرانی دردسر درست کرده است.

این بدهی به دلیل عدم انجام تکالیف قانونی جهت استفاده از معافیت‌های ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم در سنوات گذشته می‌باشد که عدم انجام این تکالیف باعث شد تا حتی اعتبارات دریافتی از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تحت سرفصل درآمد شناسایی و مشمول مالیات گردد.

” ماده ۱۳۴ قانون مالیات‌های مستقیم تصریح کرده که در آمدهای باشگاه‌ها و مؤسسات ورزشی دارای مجوز از سازمان تربیت بدنی حاصل از فعالیت‌های منحصراً ورزشی از پرداخت مالیات معاف هستند. “

پس از حضور سهرابیان به عنوان رئیس فدراسیون، کلیه تکالیف قانونی از سال ۱۳۹۷، شامل اظهارنامه مالیاتی، ثبت‌نام ارزش افزوده، ارسال معاملات فصلی یا ۱۶۹ مکرر و حتی دریافت دفاتر قانونی … انجام شده است.

قرار است سهرابیان امروز از اجلاس ایتالیا برگشته و به این مسئله رسیدگی کند. رسیدگی به این مسئله بر اساس ماده ۲۵۱ قانون مالیات‌های مستقیم (مرکز عالی دادخواهی مالیاتی و تشخیص صلاحیت حرفه‌ای) بررسی خواهد شد.

پس از ارجاع پرونده مالیاتی فدراسیون قایقرانی به ۲۵۱ مکرر، بخشی از منابع مالیاتی این فدراسیون مورد موافقت و صدور کارشناسی شده و بخشی نیز در مرحله درخواست پرونده می‌باشد، اما متأسفانه امور مالیاتی شمیرانات درخواست تضمین براساس اجرای ماده ۵۸ آئین نامه اجرایی ماده ۲۱۸ قانون مالیات‌های مستقیم را کرد. یعنی به میزان بدهی باید تضمین گذاشته تا پرونده را رسیدگی کنند.

در سال ۹۸ داورزنی معاون وقت قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در خصوص بدهی‌های مالیاتی باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی گفته بود: ” فدراسیون‌های ورزشی کمک بگیر دولت هستند، در چهار دهه گذشته همواره این بوده که فدراسیون‌ها و کسانی که فعالیت ورزشی دارند مثل باشگاه‌ها از مالیات معاف هستند. الان هم برای اینکه گردش مالی کشور رصد شود موضوع مالیات‌ها مطرح شده است شرط معافیت از مالیات ارائه اظهارنامه است. “

به طور قطع اعلام این مالیات میلیاردی از سوی امور مالیاتی کشور به فدراسیون و مسدود شدن حساب ریاست فدراسیون قایقرانی دردسرهای جدیدی را برای این مجموعه به همراه خواهد داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا