تجارت

شرایط سفر به عمان اعلام شد

شرکت‌های گردشگری، آژانس‌های مسافرتی در اطلاعیه ای شرایط سفر به کشور عمان را دریافت کردند طبق این اطلاعیه؛شهروندان عمانی، ورودی از ایران و عراق ملزم به داشتن واچر هتل و قرنطینه سازمانی هستند.

به گزارش ناظم نیوز؛ شرکت‌های گردشگری، آژانس‌های مسافرتی در اطلاعیه‌ای شرایط سفر به کشور عمان را دریافت کردند طبق این اطلاعیه؛ شهروندان عمانی، ورودی از ایران و عراق ملزم به داشتن واچر هتل و قرنطینه سازمانی هستند.

در این اطلاعیه بنا بر تصمیمات کمیته عالی و سازمان هواپیمایی کشور، دستورالعمل‌های زیر برای کلیه مسافران ورودی تمام شرکت‌های فعال در عمان صادر شده است:

۱- کلیه شهروندان عمانی، افراد مقیم کشور عمان، دارندگان ویزای عمان و کسانی که برای سفر به عمان نیاز به ویزا ندارند و همچنین دریافت ویزا در هنگام ورود، طبق شرایط قبل امکانپذیر است.

۲- کلیه مسافران از جمله شهروندان عمانی، ورودی از کشورهای ایران و عراق ملزم به داشتن واچر هتل و قرنطینه سازمانی هستند.

۳- همه مسافرین ورودی به عمان می‌بایست گواهی دریافت دو دوز واکسن مورد تأیید وزارت بهداشت عمان به همراه کد QR را همراه داشته باشند مشروط به اینکه ۱۴ روز از زمان دریافت دوز دوم گذشته باشد. وزارت بهداشت عمان نسبت به بروز رسانی لیست واکسن‌های مورد تأیید این کشور اقدام می‌کند. واکسن‌های مورد تأیید کشور عمان به شرح ذیل است:

Pfizer- Biontech- covishield Astrazenca – Oxford Astrazeneca- Sinoopharm – Moderna- Sinovec- Sputnik- Johnson & Johnson

۴- تمامی مسافرین ملزم به داشتن تست منفی PCR، با اعتبار کمتر از ۷۲ ساعت بوده، همچنین الزامی است تست PCR دارای کد اعتباری QR باشد.

۵- تمامی مسافرین در صورت نداشتن تست PCR منفی در هنگام ورود به عمان ملزم به گذراندن قرنطینه اجباری و استفاده از دستبند الکترونیکی هستند تا زمان دریافت نتیجه تست منفی آنها، در صورت نتیجه تست مثبت، مسافر ملزم به گذراندن ۱۰ روز قرنطینه از تاریخ دریافت نتیجه مثبت آزمایش است، مسافرینی که نتیجه تست آنها مثبت باشد در صورت ارائه مدرکی که نشان دهد از بیماری کووید بهبود یافته است و مدت قرنطینه خود را در کشوری که در آن به بیماری مبتلا گشته گذرانده است از قرنطینه معاف هستند. (از پذیرش مسافرینی که بدون تست PCR هستند، معذوریم)

۶- کلیه مسافرین باید قبل از سوار شدن به هواپیما در سامانه http://covid۱۹.emushrif.com ثبت نام کرده و نسبت به بارگذاری گواهی واکسیناسیون و همچنین گواهی تست کرونا که هر دوی آنها حاوی کد اعتباری QR باشد اقدام کنند، در صورتی که مسافر قصد انجام تست را به هنگام ورود به عمان داشته باشد باید هزینه تست در فرودگاه عمان را در سامانه http://covid۱۹.emushrif.com قبل از سوار شدن به هواپیما اقدام کند.

۷- افراد کمتر از ۱۸ سال از ارائه تست PCR و گواهی واکسن معاف همچنین مسافرینی که به دلیل بیماری شامل منع واکسیناسیون براساس گواهی رسمی پزشک هستند، از ارائه گواهی واکسن معاف هستند.

۸- کلیه مسافرین ملزم به داشتن بیمه بین المللی که هزینه‌های درمانی مربوط به Covid۱۹ را به مدت یک ماه پوشش دهد، بوده و شهروندان عمانی نیز از این بند معاف هستند.

۹- کلیه شهروندان عمانی و خانواده آنها و غیر عمانی‌های که دارای اقامت معتبر هستند که مطابق با بند ۳ این بخشنامه واکسینه نشده‌اند، مجاز به بازگشت به عمان و رعایت شرایط بهداشتی صادر شده قبل از اول سپتامبر ۲۰۲۱ هستند.

۱۰- دیپلمات‌ها از ثبت نام در سامانه http://covid۱۹.emushrif.com و همچنین آزمایش PCR معاف هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا