اقتصادی

داخلی‌سازی ۱۲ هزار قطعه در پتروشیمی بندر امام با کمک دانش‌بنیانها

پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) افزون بر داخلی‌سازی ۱۲ هزار قطعه و ۲ هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیال در این مجتمع، با ۸ شرکت دانش‌بنیان تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ناظم نیوز، به نقل از وزارت نفت، پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) ضمن شناسایی نیازهای خط تولید و با برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده به منظور استفاده هرچه بیشتر از توان کارشناسان و شرکت‌های داخلی، هشت تفاهم‌نامه با شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای داخلی‌سازی مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات منعقد کرد.

حمیدرضا رستمی مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در آئین امضای این تفاهم‌نامه‌ها اظهار کرد: از مجموع ۱۲۵ هزار قطعه در این مجتمع، ۴۲ هزار قطعه قابلیت ساخت داخل را دارند که از این تعداد تاکنون با استفاده ظرفیت و دانش کارشناسان و نخبگان کشور، ۱۲ هزارقطعه و همچنین ۲ هزار و ۳۵۰ مکانیکال سیل داخلی‌سازی شده است.

وی ادامه داد: پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) در زمینه ساخت داخل و همکاری با سازندگان و تأمین‌کنندگان داخلی، پیشرو و ممتاز عمل کرده و این موضوع با رویکردی نوین در این مجتمع پتروشیمی نهادینه شده است.

مدیرعامل پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) افزود: این تفاهم‌نامه‌ها برای حمایت دائمی از ساخت داخل در بخش‌های مختلفی نظیر مواد شیمیایی، قطعات یدکی و تجهیزات به مبلغ هفت میلیون یورو انجام شده است.

رستمی با اشاره به اهمیت داخلی‌سازی در این پتروشیمی تصریح کرد: این شرکت در اعتماد به ظرفیت‌های داخل کشور و حوزه داخلی‌سازی عزمی جزم دارد و در این مسیر پیشگام و پیشتاز است.

چند شرکت دانش بنیان با موضوعاتی چون اکسیژن آنالایزر واحد PVC، داخلی‌سازی ماده شیمیایی واحد MYPC، داخلی‌سازی ماده شیمیایی KOH و تأمین ماده DMDS با پتروشیمی بندر امام خمینی (ره) تفاهم‌نامه امضا کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا