استانها

۶۲۶ هزار تن کالا از مرز سرو به خارج کشور صادر شد

ارومیه – ناظر گمرکات آذربایجان غربی از صدور ۶۲۶ هزار تن کالا از ابتدای سالجاری تاکنون از گمرک سرو به خارج کشور خبر داد.

توحید آذربد در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز با بیان اینکه مرز سرو نزدیک ترین مرز ایران به ترکیه است، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۲۶ هزار تن کالا به ارزش ۲۷۰ هزار و ۳۴ دلار از این گمرک به خارج از کشور صادر شده است.

وی ادامه داد: حجم صادرات کالای سایر گمرکات کشور از گمرک سرو نیز ۲۴۱ هزار تن به ارزش ۳۱۹ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار است که با توجه به بازگشایی مرزها بعد از وقفه تعطیلی کرونا افزایش قابل توجهی دارد.

ناظر گمرکات آذربایجان غربی در خصوص تردد مسافری از مرز سرو نیز گفت: امسال تاکنون ۱۵ هزار و ۶۶۶ نفر از طریق گمرک سرو وارد کشور شده اند.

آذربد تعداد مسافران خروجی از گمرک سرو را ۲۶ هزار و ۵۹۱ نفر عنوان کرد و گفت: سرو یکی از مرزهای پنج‌گانه آذربایجان‌غربی و مرزهای سه‌گانه ایران با ترکیه به شمار می‌رود که فعالیت آن از سر گرفته شده است.

وی با اشاره به تردد روزانه ۱۰۰ الی ۱۵۰ کامیون ترانزیتی از مرز سرو عنوان کرد: در زمینه تردد خودروهای ترانزیتی از سمت گمرک سرو مشکل خاصی وجود ندارد اما به دلیل محوطه کوچک در سمت ترکیه هم اکنون تردد کامیون‌های ایرانی با کندی صورت می‌گیرد که بر اساس رایزنی‌های انجام شده با ترکیه این مشکل نیز بزودی برطرف می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا