اقتصادیبانک

۳۰ درصد وام‌های بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در حمایت از تولید پرداخت شده است

ناظم نیوز : ۳۰ درصد وام‌های پرداختی بانک در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۲ مربوط به ۲ طرح «کالاکارت» و «حمایت از کالای ایرانی» بوده است.

به نقل از روابط عمومی و امور مشتریان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، این بانک به‌طور تخصصی کار بانکداری خرد را در چارچوب عقد قرض‌الحسنه انجام می‌دهد و سقف پرداخت وام آن برای اشخاص حقیقی و حقوقی به ترتیب ۳ و ۷.۵ میلیارد ریال است. با این حال سعی شده با طرح‌های مختلفی از جمله «کالاکارت» و «حمایت از کالای ایرانی» نسبت به تقویت قدرت خرید مصرف‌کننده کالای ایرانی اقدام شود تا نتیجه آن فروش بیشتر محصولات تولید داخلی باشد.

در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲ طرح کالاکارت ۱۸ درصد از وام‌های پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران را به مبلغ ۱۴۲هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است. ۱۲ درصد از وام‌های پرداختی بانک در بازه زمانی مذکور نیز به طرح حمایت از کالای ایرانی به مبلغ ۱۰۰هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است.

این ارقام در حالی حاصل شده که کل وام‌های پرداختی بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در ۶ماهه نخست سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۷۰۰هزار فقره به ارزش ۷۹۴هزار میلیارد ریال بوده است. بر همین اساس ۳۰درصد وام‌های پرداختی بانک در بازه زمانی مذکور در چارچوب ۲ طرح «کالاکارت» و «حمایت از کالای ایرانی» بوده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا