تجارت

پیشنهاد نماینده مجلس برای نمایشگاه گردشگری ۱۴۰۱

رئیس فراکسیون گردشگری پیشنهاد کرد که در سال آینده هر وزارتخانه یک غرفه برای معرفی توانمندی‌های خود در حوزه گردشگری داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، پانزدهمین نمایشگاه گردشگری و سی و پنجمین نمایشگاه ملی صنایع دستی پیش از ظهر نهم بهمن ماه در سالن خلیج فارس محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد. در این برنامه دشتی اردکانی رئیس فراکسیون گردشگری مجلس گفت: گردشگری یگانه زبان صلح و دوستی میان جوامع است امیدواریم گردشگری واسطه شناخت اقوام با هم و زبانی برای ایجاد رابطه صلح جهانی باشد.

وی افزود: وزارت میراث فرهنگی می‌تواند از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها استفاده کند. پس در نمایشگاه گردشگری سال آینده می‌توان یک غرفه با موضوع تخصصی گردشگری برای هر یک از وزارتخانه‌ها ایجاد کرد.

دشتی اردکانی تصریح کرد: به قول وزیر میراث فرهنگی باید زیر میزها زده شود تا با برنامه‌های فرا دستگاهی کمک شود جهت گیری دولت با نگاه به گردشگری تغییر کند. تاکید رئیس‌جمهور به این صنعت امیدهای فراوانی را در دل‌ها زنده کرده است، چون در ایران می‌بایست مسیر اقتصاد، سیاست، امنیت و اقتدار از مسیر فرهنگ بگذرد تا کشور در مسیر تعالی و رشد قرار گیرد. برنامه هفتم توسعه نیز فرصتی برای اصلاح روند پیش رو است تا گردشگری به جایگاه درخوری دست یابد.

وی گفت: در صنعت گردشگری صرفاً نباید به آثار تاریخی اکتفا کرد، بلکه می‌توان از سایر ظرفیت‌های کشور مانند کارخانه‌ها و غیره نیز در حوزه خدمات گردشگری بهره برد. شایسته است در راستای عزم دولت در ایجاد تحول در صنعت گردشگری بتوان در دستگاه‌های کشوری و لشکری ساختاری با موضوعی گردشگری ایجاد کرد تا بتوان از ظرفیت‌های این حوزه استفاده کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا