اقتصادی

موارد اعلامی از طرف محیط زیست را بند به بند اجرا می‌کنیم

شازند - مدیر عامل پتروشیمی شازند گفت: این پتروشیمی به عنوان صنعت سبز قلمداد می‌شود و در راستای رعایت استانداردهای محیط زیستی گام بردارد.

ابراهیم ولدخانی ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پتروشیمی شازند شامل ۲۳ واحد تولیدی است که هر کدام از این واحدها تکنولوژی خاص خودشان را دارند.

وی ادامه داد: اداره کردن این واحدها با تولید محصولات متنوع در این شرایط سخت تحریمی که امکان خرید حتی یک قطعه کوچک نیز مهیا نیست، کار بسیار مشکلی است. وقتی متنوع‌ترین محصولات را تولید می‌کنید مشکلات نیز متنوع خواهد بود.

مدیر عامل پتروشیمی شازند با اشاره به نوسان قیمت نفت افزود: یکی از معضلات پتروشیمی شازند موضوع خوراک پتروشیمی است. روزانه نزدیک به ۳ هزار تن خوراک از پالایشگاه‌های مناطق مختلف کشور می‌آید که قیمت آنها تابع قیمت جهانی نفت است. پتروشیمی‌های که خوراکشان گاز است با یک قیمت ثابت به مدت چند سال کار می‌کنند اما ما هر روز با قیمت در نوسان کار می‌کنیم که برای شرکت خوشایند نیست.

ولدخانی بیان کرد: تنش‌های موجود در دنیا که کشورهای مختلف را مجبور کرده از سوخت جایگزین استفاده کنند، تأثیر بسیاری روی قیمت نفت گذاشته است. موضوع مهم دیگر فراهم کردن قطعه، تعمیر و نگهداری آن است. تکنولوژی برای ۳۰ سال پیش بوده که تعمیر و نگهداری این قطعات بسیار دشوار است. رقم بالایی از قطعات را داخلی‌سازی کردیم که بسیاری از موانع ما در زمینه تعمیر و نگهداری قطعات را برطرف کرد.

وی گفت: دید ما به داخل است و تولید داخلی ما بسیار فعال عمل کرده که توانسته بخش مورد نیاز ما در این ۲۳ واحد را تأمین کند. همین ماسک‌های مورد استفاده نتیجه تلاش عزیزان ما در این واحد بوده و در گذشته چنین چیزی وجود نداشته است. تنها واحد تولیدکننده گریدهای پزشکی در کشور پتروشیمی شازند است.

ولدخانی با اشاره به روند فروش شرکت افزود: در بخش فروش کار بسیار ارزشمندی صورت گرفت. فروش شرکت در سال ۱۴۰۰ به ۱۶ هزار میلیارد تومان رسید که در طول عمر شازند بی سابقه است و ارز ارزش سهام شرکت نوسان کمی داشته است. ۵۰ درصد این میزان فروش در داخل کشور بوده و از طریق بورس به صورت هفتگی عرضه می‌شود.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند تصریح کرد: بیش از ۵ هزار واحد پایین‌دستی این محصولات را خریده‌اند و باعث افتخار ماست که این صنایع را تغذیه کنیم.

وی در زمینه صادرات محصول، بیان کرد: اگر ۲ بار در بورس عرضه کنیم و متقاضی برای خرید نباشد، ما اجازه صادرات پیدا می‌کنیم. هدفمان را برای ۳۰۰ میلیون دلار صادرات در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم که تا امروز نزدیک به ۲۷۰ میلیون دلار تحقق پیدا کرده است.

ولدخانی افزود: صادرات ما برای کشورهای اروپایی نیز بوده و موفقیت بسیار خوبی در زمینه بازاریابی و فروش محصولات داشته‌ایم. در مورد صادرات بنزین مشتری‌های بسیاری برای این محصول وجود دارند که عمده آن افغانستان است.

وی تاکید کرد: پتروشیمی شازند در ارتباط با مسئولیت‌های اجتماعی، در منطقه پیشگام بوده و از سال گذشته تا الان ۶۷۰ نفر جذب نیرو داشتیم که ۴۰۰ نفر به صورت قراردادی و ۲۰۰ نفر به صورت روزمزد به کارگیری شده‌اند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی شازند اظهار کرد: در ارتباط با مصرف آب سیاست‌های مصرف بهینه را در دستور کار داریم و درخواست کردیم که پساب یکی از شهرها را به ما بدهند تا از منابع زیرزمینی کمتر برداشت کنیم. در زمینه برق نیز از هیچ جایی برق نمی‌گیریم و از نیروگاه داخلی برای تولید برق استفاده می‌کنیم و با توجه به افزایش قیمت گاز نیز تلاش داریم به سوخت جایگزین دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به رعایت مسائل زیست محیطی گفت: مسئله محیط زیست همیشه سرلوحه کار شرکت بوده است و در ارتباط با آن حساس هستیم. هیچ پتروشیمی به اندازه پتروشیمی شازند مسائل محیط زیستی را رعایت نمی‌کند.

مدیر عامل شرکت پتروشیمی شازند در پایان تصریح کرد: به هر حال آلودگی‌هایی نیز وجود دارد ولی آنچه را که سازمان محیط زیست به ما ابلاغ کرده، بند به بند اجرا می‌کنیم. ما به عنوان صنعت سبز قلمداد می‌شویم و باز هم در تلاشیم برای رعایت استانداردهای محیط زیست گام برداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا