تجارت

معرفی مسیر گردشگری غرب کشور زمینه‌ساز توسعه در منطقه است

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: گردشگران داخل کشور هم نام بسیاری از شهرهای غرب ایران را نشنیده‌اند، معرفی و تبلیغات در این محور وضعیت مطلوبی ندارد.

به گزارش ناظم نیوز به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی‌اصغر شالبافیان، در مراسم افتتاحیه دومین همایش بین‌المللی گردشگری و توسعه که به‌صورت مجازی در محل تالار مولوی دانشگاه کردستان برگزار شد، افزود: برای متنوع کردن مقصدهای گردشگری و بهره‌مندی از ظرفیت‌های آن بنای ما این است که محورهای جدید گردشگری را تعریف کنیم.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، اظهار داشت: یکی از محورهای جدید این وزارتخانه در چند ماه اخیر توسعه گردشگری غرب کشور بوده است.

وی عنوان کرد: مسیر غرب کشور از جمله استان‌های کردستان، کرمانشاه، همدان، لرستان و ایلام علی‌رغم ظرفیت‌های بی‌نظیر و منابع گردشگری بسیار، آنطور که باید معرفی نشده است.

شالبافیان افزود: حتی گردشگران داخل کشور هم نام بسیاری از شهرهای غرب ایران را نشنیده‌اند و این نشان می‌دهد که معرفی و تبلیغات در این محور وضعیت مطلوبی ندارد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، یادآور شد: باید با معرفی صحیح ظرفیت‌های ایران مسیرهای گردشگری مهم کشور به گردشگران داخلی و خارجی بیش از پیش معرفی شود.

وی اظهار داشت: ضمن این‌که محور غرب کشور دارای پتانسیل‌های طبیعی و تاریخی بی‌نظیری است، در زمینه دسترسی به بازارهای خرید نیز بسیار حائز اهمیت است.

شالبافیان بیان کرد: منطقه هورامان با قرارگیری در دو استان کردستان و کرمانشاه توانسته هم‌افزایی خوبی در مسیر گردشگری غرب کشور ایجاد کند که این امر سبب توسعه گردشگری در منطقه خواهد شد.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، گفت: یک دبیرخانه برای پنج استان با مشارکت استانداران شکل گرفته و الزامات توسعه گردشگری این استان‌ها در قالب یک مسیر بررسی می‌شود.

وی یادآور شد: امیدواریم با پیوند و هم‌افزایی میان استان‌های غرب کشور بتوانیم معرفی صحیحی از ظرفیت‌های بی‌نظیر گردشگری غرب ایران داشته باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا