فوتبال ایرانورزش

مرسی VAR ، ممنون طارمی!

تیم ملی فوتبال ایران سومین بازی خود در مقدماتی جام جهانی 2022 را هم با برد پشت سر گذاشت تا بازهم به صدر جدول صعود کند.

به گزارش دنیای جوانان، تیم ملی فوتبال ایران شروع خوبی در دور نهایی مقدماتی جام جهانی 2022 داشت. این تیم در بازی نخست با یک گل سوریه را در تهران شکست داد. شاگردان اسکوچیچ با کسب پیروزی سه بر صفر در بازی دوم مقابل عراق، نشان دادند که کاملا آماده یک صعود کم دردسر و مقتدرانه به جام جهانی هستند. تیم ملی در پایان هفته دوم با 6 امتیاز صدرنشین گروه A بود اما پیروزی دو بر یک کره جنوبی مقابل سوریه این تیم را 7 امتیازی کرد تا ملی پوشان فوتبال کشورمان با هدف بازپس گیری صدر به میدان بروند.
امارات، حریف تیم ملی بود؛ تیمی که با دو امتیاز از دو بازی گذشته خود در مکان سوم جدول رده بندی گروه قرار داشته و به دنبال اولین برد خود بود. نیمه اول تقابل دو تیم یکی از خسته کننده ترین بازی های چند وقت اخیر تیم ملی بود؛ در نیمه دوم و پس از اینکه اخراج شجاع با VAR وتو شد، مهدی طارمی روی پاس دیدنی سردار گل اول را برای تیم ملی زد. شاگردان اسکوچیچ با حفظ همین یک گل، برنده بازی شدند تا با کسب سومین برد در سومین بازی، 9 امتیازی شده و صدر را بازهم مال خود کنند.
دو تیم بازی را محتاطانه آغاز کردند و در 10 دقیقه نخست مسابقه، مشغول ارزیابی یکدیگر بودند. اماراتی ها البته سعی در ایجاد موقعیت هایی روی دروازه ایران را داشتند. مدافعان ایران در این لحظات هوشیار بودند و به خوبی مقابل حملات حریف ایستادگی کردند. شاگردان اسکوچیچ رفته رفته نبض بازی را در اختیار گرفتند و تا دقیقه 25 شاهد ایجاد چند موقعیت نسبتا خوب روی دروازه امارات بودیم. بازیکنان میانی تیم ملی در این دقایق سعی در رساندن توپ به طارمی و آزمون داشتند اما اماراتی ها به خوبی راه های نفوذ را بسته بودند. شرایط کار در دقایق پایانی نیمه اول مثل دقایق پیشین بود و ایران و امارات بعد از ارائه یک فوتبال کم افت و خیز و خسته کننده با تساوی بدون گل راهی رختکن شدند.
شاگردان اسکوچیچ برخلاف نیمه اول، در 45 دقیقه دوم با چهره ای تهاجمی تر به میدان رفتند. حملات تیم ملی در 15 دقیقه نخست بازی با وجود تغییر تاکتیک صورت گرفته توسط سرمربی کروات اما نتیجه ای نداشت و بازی همچنان 0-0 بود. اخراج شجاع خلیل زاده در دقیقه 60 روی ضد حمله سریع اماراتی ها پس از بازبینی صحنه طی دو مرحله، لغو شد و این بازیکن به ترکیب تیم بازگشت؛ این اتفاق جریان بازی را به شدت تحت تاثیر قرار داد و دو تیم بعد از حدود 5-6 دقیقه تاخیر کار خود را شروع کردند. شوک وارد شده به ایران مثبت بود و در دقیقه 71 توسط مهدی طارمی شاهد باز شدن دروازه امارات بودیم؛ گلی که طی هماهنگی بالای او با سردار به ثمر رسید. در حالی که به دقایق پایانی نزدیک می شدیم و اماراتی ها کم کم از جبران گل خورده ناامید شده بودند، مهدی طارمی در دقیقه 88 یک ضربه پنالتی برای تیم ملی گرفت اما سردار آزمون آن را از دست داد تا با تک گل طارمی، ایران برنده بازی شده و با 9 امتیاز، همچنان صدرنشین گروه A باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا