گردشگری

“ماشین دودی” ‌تاریخی تهران به ایستگاه ۱۴۰ سال پیش برمی‌گردد

ناظم نیوز : رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ از انتقال موقع ماشین‌دودی دوره قاجار به موزه سیمان ری خبر داد و گفت: پس از تکمیل مترو میدام حرم، ماشین‌دودی به ایستگاه ۱۴۰ سال پیش خود بازمی‌گردد.

احمد محمدپور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در ری، با اشاره به جابه‌جایی موقتی ماشین‌دودی اظهار داشت: ماشین‌دودی در مهرماه سال ۱۳۹۹ پس از کشف بقایای ریل مسیر حرکت ماشین‌دودی از شهرری به تهران، از مترو شهرری به محدوده خیابان فدائیان اسلام و مقابل امامزاده عبدالله (ع) منتقل شد.

وی با اشاره به تلاش ناکام سارقان برای آسیب و تخریب ماشین‌دودی افزود: به دلیل فلزهای گران‌قیمتی که در ماشین‌دودی تعبیه‌شده با وجود نصب حفاظ همچنان از امنیت کافی برخوردار نبود و در مقاطعی مورد سرقت قرار گرفت.

رئیس روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ در ادامه گفت: این اثر تاریخی در راستای جلوگیری از تخریب و با هدف مرمت و بازسازی موقتاً به موزه سیمان ری منتقل شد و پس از افتتاح ایستگاه متروی میدان حرم با جانمایی مناسب در ایستگاه مترو که محل ایستگاه اصلی ماشین‌دودی نیز بوده قرار خواهد گرفت.

وی در ادامه با اشاره به گلایه اهالی محل از استقرار ماشین‌دودی ابراز داشت: ریل باقیمانده از ریل اصلی ماشین‌دودی مقابل امامزاده عبدالله (ع) نیز پس از نصب کاور شیشه‌ای و نورپردازی و به صورت هویت شهری محافظت می‌شود.

محمدپور در پایان خاطرنشان کرد: ایستگاه متروی میدان حرم در محل ایستگاه اصلی ماشین‌دودی در ۱۴۰ سال گذشته، واقع شده و در واقع پس از تکمیل مترو ماشین‌دودی دوره قاجار به ایستگاه خود بازمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا