استانها

لزوم رفع دغدغه صیادان/ بیمه و ارائه تسهیلات مطالبه اصلی است

رشت- استاندار گیلان بر ضرورت توجه به رفع مشکلات صیادان تأکید کرد و گفت: بیمه و ارائه تسهیلات کم بهره از مهم ترین مطالبات این قشر است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، اسدالله عباسی پیش از ظهر سه‌شنبه در حاشیه بازدید از پره های صیادی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دو بخش صیادی و کشاورزی اقتصاد گیلان از گذشته تاکنون تشکیل داده‌اند، گفت: باید تلاش شود مشکلات فعالان این بخش‌ها حل شود.

وی با بیان اینکه صید قانونی زمینه تعالی اقتصاد دریا و توسعه صنعت شیلات گیلان را به دنبال دارد، گفت: بیمه یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های صیادان است که باید اقدامات لازم برای رفع این دغدغه انجام شود.

استاندار گیلان همچنین به پرداخت تسهیلات کم بهره به شرکت‌های صید پره اشاره و اضافه کرد: از این تسهیلات برای تجهیز امکانات صیادی و سوخت مورد نیاز قایق‌ها نیز از دیگر مطالبات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی تأکید کرد: باید به توسعه اقتصاد دریا در استان گیلان توجه بیشتری شده و از راهکارهای مطمئن و پایدار برای بهبود این بخش و مناسب سازی وضعیت صیادان استفاده شود.

عباسی با اشاره به نزدیک بودن آغاز فصل زراعی جدید برای شالیکاران در گیلان و لزوم پیگیری مشکلات حوزه شیلات، افزود: در همین راستا با مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و سازمان شیلات گفتگو می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا