استانها

لایروبی ۱۵کیلومتر از رودخانه‌ها و سراب‌های کرمانشاه طی سال جاری

علی مرادی در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز اظهار کرد: لایروبی مداوم رودخانه‌های دائمی و فصلی و سراب‌ها و کانال‌های آب‌بر کشاورزی در استان کرمانشاه از اولویت‌های حوزه بهره‌برداری از آب است.

وی افزود: از ابتدای سال تاکنون بیش از ۱۵ کیلومتر از رودخانه‌ها و سراب‌ها و کانال‌های آب‌بر کشاورزی در استان کرمانشاه لایروبی و ساماندهی شده‌اند.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه تصریح کرد: لایروبی کانال‌ها موجب تأمین ظرفیت کانال و افزایش سرعت آب و کاهش تلفات آب و تسهیل در آبرسانی به کشاورزی و مانع زدایی از جریان عبور آب می‌شود.

مرادی بیان کرد: لایروبی‌های انجام شده از ابتدای سال تاکنون شامل پنج کیلومتر کانال و شبکه آبرسانی در شهرستان سرپل‌ذهاب و هفت کیلومتر لایروبی کانال‌های آب‌بر کشاورزی در استان کرمانشاه بوده است.

وی ادامه داد: ۸۰۰ متر لایروبی رودخانه در شهرستان هرسین، ۴۵۰ متر لایروبی سراب روانسر، ۷۵۰ متر لایروبی رودخانه در کنگاور از دیگر اقدامات حفاظت و بهره برداری از آب در استان کرمانشاه بوده است.

مرادی با اشاره به اینکه ساماندهی رودخانه‌ها باعث افزایش بهره‌برداری از آب می‌شود، گفت: لایروبی و ساماندهی ۲ کیلومتر رودخانه در قصرشیرین، لایروبی ۷۰۰ متر رودخانه در شهرستان صحنه و ۳۰۰ متر ساماندهی رودخانه فصلی تنگ کنشت از دیگر اقدامات انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: انباشته شدن رسوبات در داخل کانال‌های آب و جمع شدن نخاله‌ها و زباله‌ها در کانال‌های آب و حاشیه رودخانه‌ها و سراب‌ها و جابه‌جایی خاک و سنگ از علل مسدود شدن شبکه‌های آب است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای استان کرمانشاه با اشاره به لایروبی رودخانه‌های استان برای آمادگی فصل بارش، افزود: لایروبی رودخانه‌های نقاط مختلف استان کرمانشاه برای جلوگیری از وقوع سیلاب و یا مسدود شدن مسیر رودخانه‌ها انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا