تجارت

شرایط جدید سفر به تایلند/ حذف قرنطینه های طولانی

سفیر تایلند در تهران گفت: سفر مسافران واکسینه شده ایرانی به تایلند بدون نیاز به قرنطینه‌های طولانی از اول فوریه آغاز شده است.

به گزارش ناظم نیوز، مراسم دیدار سفیر جدید تایلند با فعالان گردشگری و آژانس داران و خبرنگاران گردشگری در فضای باز سفارت تایلند در تهران برگزار شد، در این برنامه «وراووت پونگ پراپاپانت» سفیر تایلند در تهران گفت: به عنوان یک سفیر مأموریت من ارتقای روابط خوب میان ایران و تایلند و افزایش همکاری میان دو دولت و از همه مهمتر تقویت دوستی میان دو ملت است. تعریف واژه دوستی به خودی خود کار سختی است. برای من دوستی حس تفاهم متقابل، اعتماد، عطوفت و نیت نیکوست.

وی افزود: آنچه به آن اطمینان دارم این است که دستیابی به دوستی فقط از طریق ارتباط واقعی مردم با مردم امکانپذیر است. در دیپلماسی جمله معروفی وجود دارد که می‌گوید رابطه مردم با مردم اساس رابطه دوجانبه است. طی این سال‌ها ما شرایط را برای شکوفا شدن دوستی میان دو ملت فراهم کرده ایم. دنیا روزهای سختی را به دلیل پاندمی کرونا گذرانده که سفرهای بین المللی را تحت تأثیر قرار داده و تعداد مسافران دو کشور نیز به مقدار قابل توجهی کاهش یافته است. با تلاش دولت ایران و همکاری مردم در مبارزه با ویروس، تعداد مبتلایان جدید تحت کنترل قرار گرفته است. این امر موقعیتی را فراهم کرده تا با همکاری بانکوک راه‌های ورود مسافر به تایلند هموار شود.

سفیر تایلند در تهران گفت: سال گذشته سفارت و نهاد گردشگری تایلند به همراه شرکای ایرانی سعی در یافتن راه‌هایی برای تسهیل سفر ایرانی‌ها به تایلند داشته است که نتیجه آن طرح‌های گردشگری متعدد بوده است. هم اینک با شروع فصل جدید پساکووید، به اطلاع شما می‌رساند که از اول فوریه مسافران واکسینه شده ایرانی می‌توانند بدون نیاز به قرنطینه‌های طولانی به تایلند در تعطیلات نوروز سفر کنند. باور دارم که این امر می‌تواند تحول شایانی در این زمینه ایجاد کند. امیدوارم خطوط هواپیمایی پاسخگوی نیاز مسافران به پروازهای تایلند باشند.

شرایط جدید سفر به تایلند/ حذف قرنطینه های طولانی

در این برنامه هومر برقانی نماینده نهاد گردشگری تایلند در ایران پیرامون شرایط جدید سفر به این کشور گفت: مرزهای تایلند از اول فوریه به روی گردشگران خارجی واکسینه شده باز شده است و همه مراکز تفریحی و مناطق گردشگری در تایلند باز شده اند و دیگر محدودیتی وجود ندارد. این کشور درصدد است تا بتواند گردشگران بیشتری را جذب کند به همین دلیل در سال ۲۰۲۲ شعار فصلی نو و شگفت انگیز در سال ۲۰۲۲ را انتخاب کرده و در این زمینه تفاهمنامه هایی با هواپیمایی‌های مختلف امضا کرده است تا بتواند پروازهای بیشتری به تایلند داشته باشد.

وی با تاکید بر موردی که باید هنگام سفر به تایلند مورد توجه قرار گیرد از جمله THAILAND PASS گفت: مسافران می‌توانند در قالب طرح TEST AND GO وارد تایلند شده و از اول مارس نیازی به تست دوم ندارند.

شرایط جدید سفر به تایلند/ حذف قرنطینه های طولانی

وی گفت: پیش از این برای سفر به تایلند نیاز به دو تست PCR بود. اکنون تست روز اول در هتل گرفته می‌شود اگر کسی کرونای مثبت داشت برای قرنطینه وارد بیمارستان‌ها خواهد شد مدت زمان قرنطینه به بیمارستان بستگی دارد. اما اگر تست گردشگر منفی باشد سفرش را به راحتی ادامه خواهد داد. مسافران در هنگام خروج از تایلند نیازی به انجام تست ندارند.

برقانی بیان کرد: برای مسافران سقف بیمه ۲۰ هزار دلاری در نظر گرفته شده است قبلاً صد هزار دلار بود. اما باید به مسافران گفته شود که حتماً باید آن را پرداخت کنند. همچنین مدارک پرداخت رزرو هتل باید ارائه شود.

نماینده نهاد گردشگری تایلند گفت: برای مسافران تزریق دو دوز واکسن کافی است و تایلند واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم را که خیلی از مردم ایران تزریق کرده اند قبول می‌کند همچنین واکسن‌های مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی مورد تأیید تایلند نیز هست اما هنوز واکسن برکت جزو این لیست قرار نگرفته است. برای مسافران ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق یک دوز واکسن کفایت می‌کند.

برقانی بیان کرد: نهاد گردشگری تایلند دفتر خاورمیانه و دبی را دارد و دفتر تهران آن تعطیل شده است بنابراین آژانس داران می‌توانند از طریق این دفاتر مسائل را دنبال کنند.

در ادامه سفیر تایلند در تهران به سوالات حاضران در برنامه پاسخ داد و گفت: اگر مدارکی که برای دریافت ویزا لازم هست به صورت کامل ارائه شود، می‌توان آنها را یک روزه صادر کرد. نهاد گردشگری تایلند به دلیل کرونا از نظر بودجه دچار مشکل شده است و فعالیت برخی از دفاتر را در تعدادی از کشورها کمتر کرده است از جمله ایران. امیدواریم این روند با افزایش همکاری دو کشور دوباره به روال قبل برگردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا