اجتماعیجامعه،شهری

شاخص برخورداری جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب به ۸۰ درصد می‌رسد

ناظم نیوز : مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران گفت: از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ جمعیت زیر پوشش شبکه فاضلاب در تهران از ۶۷ به ۷۳ درصد رسیده است که این شاخص تا پایان امسال به ۸۰ درصد خواهد رسید.

عباسعلی مصرزاده با اشاره به اینکه امسال نصب ۷۳ هزار رشته انشعاب فاضلاب در دستور کار شرکت فاضلاب تهران قرار داشته است افزود: از ابتدای سال تاکنون ۴۲ هزار انشعاب فاضلاب در مناطق مختلف شهر تهران نصب و واگذار شده است.

مصرزاده با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۷۳۴ هزار رشته انشعاب فاضلاب در پایتخت نصب و امکان بهره برداری از شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهری برای این مشترکان مهیا شد، خاطرنشان کرد: هم اکنون تعداد مشترکان برخوردار از شبکه فاضلاب به ۷۷۶ هزار اشتراک افزایش یافته است و این عملکرد در هشت ماه امسال دارای رشد چشم‌گیری نسبت به میانگین نصب انشعاب در سال‌های گذشته داشته‌است.

به گفته مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران از دی ماه امسال عملیات نصب انشعاب فاضلاب در منطقه ۱۸ شهرداری تهران برای نصب ۱۰ هزار انشعاب در محدوده‌ بلوار خلیج فارس و نوروز‌آباد آغاز خواهد شد.

به گفته او با  نصب گسترده انشعاب در سال جاری تقریبا بیش از ۸۰ درصد از جمعیت شهر تهران از خدمات جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت فاضلاب تهران برنامه های این شرکت در سال جاری را شامل اجرای ۲۳۰ کیلومتر شبکه فاضلاب، ساخت واحدهای ۷ و ۸ تصفیه‌خانه جنوب با جمعیت زیر پوشش یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر، ساخت پکیج تصفیه فاضلاب در منطقه ۲۲، ارتقا و توسعه تصفیه‌خانه شهرک قدس برای زیر پوشش قرار دادن ۱۷۷ هزار نفر از جمعیت شهر تهران برشمرد و افزود: با بهره‌برداری از این پروژه‌ها تا پایان امسال طرح فاضلاب تهران به پیشرفت ۷۴٫۸ درصدی می‌رسد.

طرح فاضلاب تهران از سال ۱۳۷۴ در گستره‌ای به مساحت ۷۰ هزار هکتار در مناطق ۲۲ گانه تهران برای پوشش۱۱٫۴ میلیون نفر جمعیت آغاز به‌کار کرده است و تاکنون در این طرح  ۷۷۶ هزار رشته انشعاب و ۷٫۴ هزار کیلومتر شبکه فاضلاب اصلی و نیمه اصلی اجرا شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا