استانها

ساده انگاری ها مازندران را به موج ششم کرونا می کشاند

بابل- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بابل با اشاره به تغییر رنگ برخی شهرهای استان گفت: تداوم این روند و ساده انگاری ها استان را به سمت موج ششم می کشاند.

مصطفی جوانیان در گفتگو با خبرنگار ناظم نیوز به دلیل کاهش پروتکل‌های بهداشتی شهرهایی مانند قائمشهر و بابل نیز تغییر رنگ دادند، افزود: اگر این روند ادامه یابد سایر شهرستان‌ها نیز تغییر وضعیت می‌دهند و به سمت پیک ششم پیش می‌رود.

وی بر لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید کرد و گفت: در کنار رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید نسبت به تزریق واکسن اقدام شود و مراکز در این زمینه آمادگی دارند و امیدواریم با روند توسعه واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ها از موج ششم جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه واکسن پوشش ۱۰۰ درصدی ندارد، افزود: حتماً باید در کنار تزریق واکسن رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به ویژه در مکان‌های بسته سرلوحه قرار دهیم.

جوانیان درباره تزریق دوز سوم واکسن گفت: افراد بالای ۶۰ سال که واکسن‌های از نوع برکت و سینوفارم را دریافت کردند و بیش از چهار ماه از تزریق دز دوم آنها گذشته باشد، می‌توانند نسبت به تزریق دز سوم واکسن اقدام کنند.

معاون بهداشتی علوم پزشکی بابل گفت: همچنین بیماران خاص نیز می‌توانند در صورت گذشت چهار ماه از تزریق دوم به سایت‌های تزریق واکسن مراجعه کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا