تجارت

درخواست مرضیه برومند از دارابی برای ایجاد موزه عروسک در تهران

قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در دیدار با مرضیه برومند از درخواست این هنرمند برای ایجاد موزه عروسک در تهران خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، علی دارابی قائم مقام وزارت میراث فرهنگی در صفحه مجازی خود به دیدار با مرضیه برومند، نویسنده، بازیگر و کارگردان اشاره کرد و نوشت: «در دفتر معاونت میراث فرهنگی میزبان خانم مرضیه برومند بودم. او نویسنده، بازیگر و کارگردان بزرگ جامعه هنری کشور است. خونه مادربزرگه، مدرسه موش‌ها، زی زی گولو، آرایشگاه زیبا و غیره از کارهای بزرگ او محسوب می‌شود. اما هنر بزرگ خانم برومند «خالق آثار ماندگار عروسکی» و کار در حوزه «کودک و نوجوان» است که ماندگار و چند نسل را بهره مند ساخته است.

او از چند سال قبل به دنبال ایجاد موزه عروسک در تهران است. از دکتر قالیباف شهردار وقت تهران کمال تشکر را دارد که مکان و بودجه مناسبی را برای این کار فراهم کرده اما بعداً کار موزه متوقف شده است. حالا این هنرمند بزرگ انتظار دارد میراث فرهنگی شهرداری تهران و سازمان صدا و سیما، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آستین همت بالا بزنند و او را در تکمیل موزه عروسک یاری کنند. اضافه کنم که در همین تهران در دروازه دولت موزه عروسک‌های ملل توسط بخش خصوصی را داریم که در سال ۱۳۹۳ با مجوز و نظارت معاونت میراث فرهنگی تأسیس شده است و دارای بیش از دو هزار عروسک از ۸۰ کشور دنیاست که در نوع خود کم نظیر است.

معاونت میراث فرهنگی برنامه گسترده برای توسعه کمی و کیفی موزه‌ها و ارتقای محتوای آنها را دارد. موزه‌ها امروزه نقش مهمی در دیپلماسی عمومی، دموکراسی، مشارکت مردمی و قدرت نرم را دارند. از این رو شعار جهانی ایکوم در سال جاری قدرت موزه‌ها نامگذاری شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا