صنعت و معدن و تجارت

خودروسازان رضایت مردم در کیفیت خودرو را جلب نکرده‌اند

ناظم نیوز : رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: براساس تحلیل‌هایی که سازمان استاندارد با کمک دانشگاه امیرکبیر در مورد شاخص کیفیت و رضایت انجام داده است، خودرو به عنوان یک کالای انحصاری از نظر کیفیت، رضایت مردم را جلب نکرده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مهدی اسلام پناه در حاشیه مراسم نکوداشت روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران گفت: براساس تحلیل انجام شده توسط دانشگاه امیرکبیر، نرخ کیفیت در بعضی از کالاها از جمله دخانیات و خودرو کمتر از ۵۰ درصد بوده و خودروسازان نتوانسته‌اند رضایت مردم را به دست آوردند.

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ صنعت خودروسازی کشور، ۵ خودروی بی‌کیفیت و دارای عیوب پرتکرار را در دولت سیزدهم از مدار تولید خارج شد، بیان داشت: همچنین تعداد استانداردهای اجباری قطعات مفصله خودرو به هزار قطعه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اظهار داشت: شاخص‌ها و کیفیت بیش از ۵۰ مولفه و شاخص دارد که با نوع رضایت و رفتار بازار همحوانی دارد، این گزارش‌ها در مورد کالاهای مختلف تهیه و گزارش آن بر روی سایت سازمان بارگذاری شده و همانطور که اشاره شد شاخص کیفیت و رضایت مندی در کالاهای با تولید انحصاری کمتر از ۵۰ درصد است، اما این شاخص در کالاهایی مانند مواد غذایی، شوینده‌ها و لوازم خانگی بالای ۷۰ درصد است.

وی افزود: کار استاندارد سخت است، لذا از مردم می‌خواهیم از ما حمایت کنند تا با صلابت از حقوق مصرف کنندگان صیانت کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا