اقتصادی

خرید تضمینی گندم در خراسان رضوی از مرز ۱۰۰ هزار تن گذشت

مشهد ـ مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی از خرید تضمینی بیش از ۱۰۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خراسان رضوی خبر داد.

به گزارش ناظم نیوز، وحیدرضا فریدونی اظهار کرد: از آغاز عملیات خرید تضمینی گندم تا کنون بالغ بر ۱۰۲ هزار و ۱۰۴ تن از محصول گندم کشاورزان خراسان رضوی به صورت تضمینی خریداری و ذخیره شده است. این میزان خرید نسبت به خرید همزمان سال گذشته ۳۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی افزود: در سال جاری بیش از ۵۰ مرکز و کمیسیون خرید تضمینی گندم در سطح استان تمهید و پیش‌بینی شده بود که از این بین هشت سیلوی دولتی، چهار سیلوی بخش خصوصی، ۶ سیلوی مستقر در کنار کارخانجات آرد در کنار ۱۵ انبار تعاون روستایی به عنوان مباشر این اداره کل در امر خرید تضمینی گندم فعال و نسبت به خدمت‌رسانی به کشاورزان اقدام کرده‌اند.

وی به میزان خرید تضمینی در این مراکز نیز اشاره کرد و گفت: سیلوهای دولتی با خرید ۲۷ هزار و ۶۰۳ تن گندم ۲۷ درصد، سیلوهای بخش خصوصی با خرید ۲۴ هزار و ۳۶۰ تن گندم ۲۴ درصد، کارخانجات آردسازی با خرید ۳۰ هزار تن گندم ۲۹ درصد و انبارهای مباشر تعاون روستایی با خرید ۲۱ هزار تن گندم ۲۰ درصد از میزان کل خرید استان را به خود اختصاص داده‌اند.

فریدونی افزود: مانند سنوات گذشته با توجه به لزوم کاهش تردد جاده‌ای و تسریع بخشیدن در امر خرید تضمینی گندم با در دسترس بودن مراکز و با عنایت به پراکنش مناسب انبارهای تعاون روستایی در سطح استان، طی هماهنگی‌های صورت گرفته تعدادی از انبارهای این مجموعه برای خدمت به کشاورزان پیش بینی و تجهیز شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: تا کنون شهرستان‌های تایباد با ۲۷ هزار و ۵۸۵ تن، تربت جام با ۲۰ هزار و ۳۶۰ تن، رشتخوار با ۱۱ هزار و ۶۱۰ تن و مشهد با ۱۱ هزار و ۳۶۴ تن خرید تضمینی گندم بیشترین حجم خرید را تا کنون به خود اختصاص داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا