اقتصادی

حراج لوازم خانگی اموال تملیكی از مرز ۱۵ میلیارد تومان عبور كرد

ناظم نیوز : معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی گفت: در حال حاضر هفتاد و سومین مرحله از حراج خرده فروشی انجام شده و تا امروز از ركورد ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فروش هم عبور كرده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سعید غلامی باغی در برنامه «صبح و گفتگو» رادیو گفت وگو درباره حراج خرده فروشی لوازم خانگی اموال تملیكی با دكتر غلامی عضو هیئت مدیره و معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی و دكتر نیّری قاضی دادگستری و استاد دانشگاه مصاحبه كرد.

غلامی گفت: قانون مبارزه با قاچاق كالا و ارز روندی را برای تعیین تكلیف كالای مكشوفه به ظن قاچاق را مشخص كرده است. یكی از اصلی ترین راه‌هایی كه قانون گزار در سال ۱۴۰۰ پیش بینی كرد عرضه كالا از طریق حراج خرده فروشی الكترونیكی بود تا كالاهایی كه امكان دارد عرضه عمده آن‌ها به تولید لطمه بزند به صورت خرده فروشی به دست خانوار برسد و بخشی از نیاز جامعه را تأمین كند.

وی افزود: كالاهای مكشوفه و تملیكی و مصادره‌ای همیشه در مزایده‌های سراسری و به صورت عمده فروخته می‌شد چون فروش این كالاها به صورت خرده فروشی در دستگاه‌های دولتی امكانپذیر نبود اما با روی كار آمدن دولت جدید، سازمان اموال تملیكی در حوزه انبارداری و نگهداری كالا دچار تغییر و تحولات اساسی شد و این طرح جدید را از شهریورماه رسماً اجرایی كرد.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی اظهار كرد: در حال حاضر هفتاد و سومین مرحله از حراج خرده فروشی انجام شده و تا امروز از ركورد ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون فروش هم عبور كرده است.

غلامی گفت: هدف اصلی حراج خرده فروشی این است كه كالا به مصرف خانوار و مصرف كننده نهایی برسد كه این موضوع توسط همكاران ما رصد می‌شود و رشد قیمت پایه و قیمت معامله هم نشان می‌دهد كه كالا توسط مصرف كننده نهایی خریداری شده است.

وی ادامه داد: دلال و واسطه همیشه كالایی را خریداری می‌كند كه سودی را از عرضه آن در بازار ببرد اما فرآیند حراج خرده فروشی آنقدر شفاف و رقابتی است كه كالا با قیمت خرده فروشی روز فروخته می‌شود و به دلیل اینكه سودی ندارد دلال هم انگیزه‌ای برای خرید پیدا نمی‌كند.

معاون بهره برداری و فروش اموال منقول سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیكی با اشاره به اینكه همه سازمان‌های دولتی مكلف به اجرای قانون هستند عنوان كرد: سازمان اموال تملیكی طی یك سال گذشته، بیش از ۴۷ برابر میانگین سی سال گذشته كالا فروخته و تعیین تكلیف كرده كه این اتفاق بسیار خوبی است.

غلامی متذكر شد: طبق قانون، كالاهای فاقد استاندارد و فاقد تأییدات بهداشتی و همچنین كالاهایی كه به اقتصاد و تولید داخل لطمه می‌زند باید امحا شوند كه این موضوع توسط سازمان اموال تملیكی كاملاً رعایت می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا