اقتصادی

جامعه ممیزی و بازرسی ایران نیازمند تحول است

ناظم نیوز : دکتر مهدی اسلام پناه، رییس سازمان ملی استاندارد ایران؛ در جمع اعضای جامعه ممیزی و بازرسی ایران، به رویکرد موفق “تحولی” در سازمان ملی استاندارد ایران طی دو سال اخیر اشاره کرد و گفت: جامعه ممیزی و بازرسی ایران نیز برای ارتقاء، نیازمند تحول است تا بتواند در جایگاه واقعی و اثربخش خود قرار گیرد.

در سلسله نشست های انجمن ها و تشکل ها، جامعه ممیزی و بازرسی ایران، امروز ( شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ) با حضور در سازمان ملی استاندارد ایران با رئیس و دیگر مسئولان این سازمان دیدار و گفت‌وگو کردند.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران در این نشست بر ارتقای شفافیت به صورت دائم و مستمر تاکید کرد و گفت: شرکت های بازرسی باید مراقبت و ممیزی را در فرآیند بازرسی همواره ارتقا دهند بطوریکه با ارایه گزارش دقیق و شفاف؛ سازمان ملی استاندارد ایران را در نظام کنترلی همراهی کنند.

دکتر اسلام پناه به نقش بی بدیل استاندارد در اقتصاد به ویژه تجارت بین الملل اشاره و تصریح کرد: فرایند بازرسی و ارزیابی انطباق برای صادرات و واردات باید با استفاده از دانش روز، تسریع و تسهیل شود تا زمینه رشد تولید کیفی برای رقابت پذیری در مقیاس جهانی فراهم آید.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران، رشد اقتصاد کشور را وابسته به اقتصاد بخش خصوصی دانست و گفت: تعامل دولت مردمی با بخش خصوصی به رشد مجموعه های بزرگ تولیدی و اقتصادی کمک می کند و در این شرایط می توان مقیاس رشد اقتصادی کشور را توسعه داد.

دکتر اسلام‌پناه توجه به مقوله اقتصاد استاندارد را از مهمترین اولویت ها در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران دانست و خاطرنشان کرد: سازمان ملی استاندارد ایران به عنوان یک نهاد حاکمیتی مدعی العموم کیفیت است و در ادای حقوق عامه، بر انجام دقیق بازرسی ها مبتنی بر قانون، به صورت هوشمندانه و هدفمند تاکید دارد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، قدرت، جسارت و شفافیت را در انجام ممیزی و بازرسی ضروری دانست و گفت: این انجمن، تضمین دهنده کیفیت در جامعه است بنابراین لازم است نظامند و هدفمند برای افزایش بهره وری و رضایت مندی اقدام نمایند.

دکتر اسلام پناه، با بیان اینکه بخش خصوصی در کنار مرکز ملی تایید صلاحیت ایران می تواند در مسیر نوآوری و توسعه ارتباطات بین الملل قرار گیرد گفت: مرکز ملی تایید صلاحیت ایران ماموریت مهمی را در تجارت برعهده دارد و این مرکز در سازمان ملی استاندارد ایران از جایگاه و اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با اشاره به تلاش های این مرکز در ارزیابی همترازی یادآور شد: اگر به دنبال تقویت تجارت و توسعه مقیاس اقتصاد کشور هستیم باید مرکزملی تایید صلاحیت ایران را حمایت و تقویت کنیم.

رییس سازمان ملی استاندارد ایران بر تشکیل کمیته ای با زیرمجموعه های مختلف برای دریافت نقطه نظرات دقیق و کاربردی در نظام ممیزی و بازرسی تاکید کرد وگفت: دراین کمیته ها ضمن بررسی نقاط قوت وضعف، می توان از برآیند نظرات کارشناسان، متخصصان و ذی نفعان در تصمیمات و اجرای دستورالعمل ها استفاده کرد.

اعضای جامعه ممیزی و بازرسی ایران، در این نشست، با تقدیر از حرکت نظامات ارزیابی در بخش نظام تایید صلاحیت ایران ،مبارزه با فساد و فساد ستیزی ، نظرات و پیشنهادات خود را در راستای اهداف تبیین شده در دوره تحولی سازمان ملی استاندارد ایران ارایه داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا