اقتصادی

تونل دوم حیران تا خردادماه تکمیل می‌شود

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: تونل دوم محور گردشگری حیران تا خردادماه سال آینده تکمیل می‌شود.

به گزارش ناظم نیوز، محبوب حیدری اظهار کرد: عملیات حفاری تونل با تلاش پیمانکار در حال انجام است که تاکنون ۴۸۰ متر از طول این تونل حفاری شده و مابقی مسیر ۷۲۰ متر تونل در حال انجام حفاری است.

وی تصریح کرد: پیمانکار پروژه تلاش می‌کند تا آخر خرداد این بازگشایی را انجام داده و با تعریض طرفین جاده ما شاهد بهره‌برداری از تونل دوم حیران باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل از حل مشکل رانش این مسیر با انجام کارهای فنی و قاب‌گذاری مناسب خبر داد و گفت: سومین انفجار در این مسیر انجام شد تا ما عملیات عمرانی را در داخل تونل انجام داده و جلوی ریزش‌ها و یا مشکلات گسل این مسیر با طرح‌های مهندسی رفع شود.

حیدری افزود: با احداث این تونل گردشگران در فصول مختلف به راحتی می‌توانند تردد کرده و با ورود به بزرگراه شهید دادمان مسیر شرق به غرب استان را طی کنند.

وی در مورد احداث واحدهای مسکونی در قالب جهش تولید مسکن خاطر نشان کرد: در شهرهای مختلف ثبت‌نام‌ها به انجام رسیده و در حال پایش نهایی متقاضیان واقعی هستیم.

حیدری با بیان اینکه در اردبیل ساخت این واحدها به همت پیمانکاران از فصل کاری جدید آغاز می‌شود، اضافه کرد: در سایر شهرها نیز ساخت مسکن به همت بنیاد مسکن در قالب گروه ساخت و یا ساخت واحدهای مسکونی و تحویل به متقاضیان انجام خواهد شد.

وی از واگذاری زمین در اکثر شهرها به صورت رایگان برای ساخت این واحدها خبر داد و بیان کرد: امیدواریم با نهایی شدن متقاضیان که تا آخر اسفند فرصت ثبت‌نام مجدد داده شده، ما از سال ۱۴۰۱ با طراحی مناسب بتوانیم این واحدها را احداث و در اختیار متقاضیان قرار دهیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل به تأمین زمین برای پروژه گردشگری، اقامتی و تفریحی نمین اشاره کرد و گفت: در این مجموعه که به شکل مجتمع جامع گردشگری و اقامتی احداث می‌شود سعی بر این است تا خدمات مناسب به گردشگران با هدف ماندگاری بیشتر در نمین ارائه شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا