اقتصادیبورس

تمام شرکت‌های متخلف و رانتی بورس را افشا می‌کنیم!

ناظم نیوز: عضو ناظر شورای عالی بورس با بیان اینکه تمام معاملاتی که پس از مصوبه افزایش نرخ خوراک انجام شده باید مورد بررسی قرار بگیرند،گفت: شرکت‌هایی که رانت اطلاعاتی داشتند اعم از شرکت‌های عمومی یا شرکت‌های وابسته به ستادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و وابسته به حاکمیت، اسامی همه آنها را افشا می‌کنیم.

محسن علیزاده، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس درباره احتمال تخلف نشت اطلاعات محرمانه درباره مصوبه افزایش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها به 7هزار تومان و ارائه این اطلاعات به تعدادی از شرکت‌های بورسی اظهار داشت: اگر متوجه شویم که مصوبه هیات دولت با قوانین مغایرت دارد به طور قطع این موضوع را در هیات تطبیق مطرح و بررسی می‌کنیم.
وی ادامه داد: اما درباره تخلف احتمالی و برخورد با متخلفان، این موضوع را در جلسه شورای عالی بورس مطرح کردیم و همه اعضا به اتفاق این نظر را داشتند که تمام معاملاتی که پس از این مصوبه انجام شده باید مورد بررسی قرار بگیرند و حتی اگر معاملات در سایر بخش‌ها هم باشند، باید افشا شوند.
عضو ناظر شورای عالی بورس افزود: بنده به عنوان ناظر در شورای عالی بورس این خواسته و مطالبه را حتما پیگیری می‌کنم. ‌‌
علیزاده درباره نحوه جبران زیان سهامداران در این بازه زمانی گفت: پرداختن به این موضوع که چه کسی باید زیان را جبران کند، موضوع زمان حال حاضر نیست اما حتما اگر تخلفاتی انجام شده باشد را افشا می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که چه کسانی رانت اطلاعاتی و دسترسی به این مصوبه داشتند که باعث شده در یک روز و در تاریخ انتشار آن نامه، شاخص به شدت ریزش داشته باشد.
وی تاکید کرد: شرکت‌هایی که رانت اطلاعاتی داشتند حتی از شرکت‌های عمومی یا شرکت‌های وابسته به ستادها از جمله ستاد اجرایی فرمان امام و وابسته به حاکمیت باشند، اسامی آنها را افشا می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا