استانها

تقابل واقعیت شرق با تصور جهان را در کتاب«نقاش و زن مسافر» بخوانید

اصفهان- برای اولین بار اثری از نویسنده مطرح اسپانیا توسط انتشارات گابه منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، کتاب «نقاش و زن مسافر» کاری از انتشارات گابه که برای اولین بار اثری از نویسنده مطرح اسپانیا «پاتریسیا آلمارسگی» با ترجمه آزاده کاظمی منتشر شد. کاظمی در خصوص این اثر می‌گوید: سال‌ها تلاش من در عرصه گردشگری با هدف معرفی ایرانی حقیقی و به دور از مناسبات سیاسی و منطقه‌ای منجر به شناخت مسافرانی چون پاتریسیا شد.

وی با توضیحی در مورد این مسافر ادامه می‌دهد: او زنی اروپایی و مشتاق شناخت شرق است، شرق از منظری نو، آنجا که ساده‌ترین جزئیات روزانه بیانگر مسائل عمیق فرهنگی و اجتماعی است. تنها سه ماه زیستن پاتریسیا در شیراز برای اتصالی عمیق با حافظ نشان می‌دهد که او چگونه همزیستی با هر فرهنگی را برای درک صحیح و بی‌غرضانه آن لازم می‌داند. برای من که سرخورده از همه کج فهمی‌ها نسبت به فرهنگ و کشورم بودم، همین مشخصه او انگیزه و دلیل انتخاب کتابش برای ترجمه شد.

مترجم این کتاب می‌گوید: در کتاب نقاش و زن مسافر، پاتریسیا با قوه تخیلش نقاشی فرانسوی با آثاری ارزشمند و مرتبط با فرهنگ شرق در موزه لوور را با اولین زن مسافری که صد سال قبل از او به شرق سفر کرد، در فضایی انتزاعی، روبرو می‌کند و مباحثه این دو، نمایشی از تقابل واقعیت شرق با تصوری است که جهان از شرق دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا