گردشگری

تعادل بین حقوق عامه و حفظ میراث‌فرهنگی اولویت‌ ماست

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: سعی کردیم بین حقوق عامه و حفظ میراث‌فرهنگی تعادل برقرار کنیم و قصدمان گره‌گشایی از مسائل است.

به‌گزارش ناظم نیوز، جلسه بررسی چالش‌های مربوط به ثبت‌های حوزه معاونت صنایع‌دستی و مسائل مربوط به حفاظت بافت‌های تاریخی با محوریت شهرستان میبد با حضور علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور، سید هادی احمدی روئینی مدیرکل حفظ و احیا، بناها، محوطه‌ها و بافت‌های تاریخی، احمد آخوندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد، سید جلیل میرمحمدی میبدی نماینده مردم تفت و میبد در مجلس شورای اسلامی سید علی یزدی‌خواه نماینده مردم شهر ری در مجلس شورای اسلامی، جواد واحدی معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌ها، مصطفی پورعلی مدیر کل ثبت، حریم آثار و حفظ احیا میراث معنوی و طبیعی در دفتر دولت مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در ابتدای این جلسه گفت: سعی کردیم بین حقوق عامه و حفظ میراث‌فرهنگی تعادل برقرار کنیم و قصدمان گره‌گشایی است. شما نیز حداکثر تا ۳ ماه آینده مسئله حریم را بازنگری کنید. میبد پایگاه تاریخی است، زمان زیادی نداریم و باید موضوع هرچه زودتر حل شود.

همچنین در این جلسه درباره حوزه معاونت صنایع‌دستی با محوریت توسعه صنایع‌دستی از قبیل کاربافی، زیلوبافی صحبت و مقرر شد تا کمیته‌های کارشناسی متشکل از معاونت صنایع‌دستی و مرکز میراث ناملموس تهران، مسئول و مقامات محلی استان یزد و شهرستان میبد در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهند.

در حوزه حفاظت از بافت‌های تاریخی نیز با محوریت مسائل مرتبط با شهر تاریخی میبد مقرر شد تا تدقیق ضوابط اختصاصی بافت تاریخی و راهکارهای احیای این بافت ارزشمند انجام شود و همچنین تسهیل‌گری و رفع موانع ثبت جهانی میبد از سوی کارگروه ویژه‌ای مورد بررسی قرار گیرد و تدقیق حریم میبد ظرف سه ماه آینده صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا