استانها

بهبود بازار خرمای استان بوشهر با جدیت دنبال می‌شود

بوشهر- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: با برنامه‌های مختلف به دنبال بهبود بازار خرمای استان بوشهر در داخل و خارج از کشور هستیم.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، سید حسین حسینی ظهر سه‌شنبه در نشست بررسی مشکلات خرما اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت بسیار خوبی در حوزه خرما است و سالانه ۱۶۵ هزار تن خرما در این استان تولید می‌شود.

وی رونق بازار خرمای استان را یک اولویت و ضرورت دانست و اضافه کرد: افزایش سرانه مصرف خرما در بازارهای داخلی و گسترش و تنوع بازارهای صادراتی درجهت رونق اقتصادی بازار خرما در استان دنبال می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به میزبانی استان بوشهر از صنایع عظیم نفت و گاز و پتروشیمی از تلاش برای راه یافتن خرما به سبد مصرف این صنایع خبر داد.

وی بیان کرد: عرضه محصول خرما استان بوشهر در نمایشگاه توانمند سازی کسب و کارهای کوچک ، متوسط در منطقه پارس جنوبی عسلویه نیز می‌تواند فرصت خوبی برای به دست آوردن بازار مصرف در بین شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی باشد.

حسینی فرهنگ سازی و ترویج مصرف خرما در بین اقشار مختلف جامعه را یکی از راهکارهای بهبود بازار خرما دانست و خواستار تلاش رسانه‌ها در مسیر معرفی خرمای استان بوشهر و افزایش مصرف آن شد.

وی از برگزاری نمایشگاه خرما و صنایع وابسته خبر داد و افزود: در این نمایشگاه که آذرماه امسال برگزار می‌شود، تلاش خواهد شد تا خرمای استان بیش از پیش معرفی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا