اجتماعیخانواده

برنامه ما برای توانمندسازی زنان فقط ارائه وام نیست

ناظم نیوز: مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه در طرح حامی شهر توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش ناظم نیوز، احمد احمدی صدر، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران درباره آخرین آمار کارتن‌خواب‌ها در سطح شهر تهران گفت: کارتن‌خواب‌ها چند نوع هستند برخی‌هایشان متکدی هستند و برخی معتاد هستند و عمده کارتن خواب‌ها این دو دسته هستند و بیش از ۸۰ درصد کارتن‌خواب‌ها معتاد متجاهر هستند.
وی ادامه داد: اما درصدی از این افراد کارتن‌خواب هم افرادی هستند که به دلایل مختلف از جمله این‌که از خانواده‌ طرد شده یا از شهر دیگری به تهران آمده تا کار پیدا کنند اما کار پیدا نکرده و سرپناهی ندارند به این وضعیت دچار شده اند و عده‌ای از این افراد هم اتباع هستند. یعنی همان ۲۰ درصد کارتن‌خوابی هم که غیر معتاد متجاهر هستند درصدی از آن‌ها از اتباع کشورهای دیگر و بخشی هم از هموطنان هستند که البته ما برای اسکان همه اقدامات‌مان را انجام می‌دهیم.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران تصریح کرد: «طرح حامی شهر» با شناسایی، جذب و ارجاع افراد آسیب‌دیده و ساماندهی این افراد در مراکز تابعه با هدف سازماندهی امکانات و تجهیزات، تسریع و تسهیل در ارائه خدمات و افزایش سطح تعامل و همکاری بین بخشی عملیاتی از ابتدای زمستان آغاز شده است.
احمدی صدر با اشاره به فرآیند شناسایی، جذب و انتقال افراد آسیب‌دیده و در معرض آسیب گفت: افراد کارتن‌خواب و بی‌خانمان، معتادین خیابانی، در راه ماندگان و… جذب و به این مراکز منتقل می‌شوند. همچنین چنانچه شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه موارد را به شماره تلفن ۱۳۷ اعلام کنند، گشت‌های فوریت خدمات اجتماعی نسبت به انتقال این افراد به مددسراها اقدام می‌کنند.
وی تاکید کرد: در طرح زمستان حامی شهر، این خدمات به همه این افراد ارائه می‌شود و خدمات ارائه شده نیز رایگان است و نیازی به ارائه کارت ملی و سایر مدارک هویتی هم نیست.
مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران دربخش دیگری از صحبت‌های خود درباره ارائه وام و رفع مشکل ضامن به زنان سرپرست خانوار گفت: در کارگروه اجتماعی و در سازمان رفاه خدمات اجتماعی برنامه ما برای توانمندسازی زنان فقط وام نیست. بلکه برنامه این است که به این افراد آموزش داده می‌شود و به آن‌ها شغل می‌دهیم و همچنین بازار کار برای‌شان ایجاد می‌کنیم.
احمدی‌صدر خاطرنشان کرد: در مرحله چهارم با نهادهای حمایتی صحبت کرده‌ایم و قرار است به این زنان سرپرست خانوار وام داده شوند و ما این افراد را برای دریافت وام به نهادهای حمایتی معرفی می‌کنیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا