استانها

بخش عمده ای از گردشگران سلامت مربوط به کشورهای اکو است

ساری- معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی با بیان اینکه بخش عمده ای گردشگران سلامت و طبیعت گردی از کشورهای عضو اکو هستند، خواستار توسعه گردشگری در این منطقه شد.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، علی اصغر شال بافیان ظهر شنبه در نشست مجمع نمایندگان مازندران با اشاره به اهمیت کشورهای عضو اکو برای حوزه گردشگری مازندران اظهار داشت: بخش قابل توجهی از گردشگران سلامت ایران از کشورهای عضو اکو هستند.

وی با تاکید بر برپایی مطلوب رویداد گردشگری ساری ۲۰۲۲ افزود: امیدواریم رویدادی مطلوب و در شأن کشور و ایران برگزار کنیم.

وی به ظرفیت‌های نهفته در کشورهای عضو اکو اشاره کرد و گفت: بخشی عمده‌ای از متقاضیان گردشگری سلامت، تاریخی و طبیعی از کشورهای عضو اکو هستند.

سیف الله فرزانه مدیرکل میراث فرهنگی مازندران نیز با بیان اینکه چندگانگی در حوزه گردشگری از جمله مسائل به شمار می‌رود، گفت: پنج هزار و ۵۰۰ بهره برداری و ۳۰۰ پروژه دارای ۳۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند که سرگردان بانک‌ها بوده و این واحدها در حال تبدیل و تغییر کاربری هستند.

وی بر لزوم تهیه طرح جامع و نقشه راه در حوزه گردشگری تاکید کرد و گفت: در سال ۹۷ شرح خدمات طرح جامع را تهیه کردیم ولی به دلیل نداشتن اعتبار روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: اگر طرح جامع گردشگری داشته باشیم، متولی آن به وضوح مشخص است و باید در این راستا برنامه ریزی و تدبیر لازم داشته باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران درباره مناطق نمونه گردشگری گفت: نیمی از مناطق نمونه تاکنون واگذار شدند و میراث فرهنگی در آن نقشی نداشته است.

وی با بیان اینکه منطقه نمونه گردشگری عباس آباد به دلیل ۱.۵ میلیون تومان بهره مالکانه خلع ید شده است، افزود: این درحالی این منطقه ثبت یونسکو شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا