استانها

ایران از بهترین های تئاتر دنیاست

مریوان- مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می‌شود و ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است.

به گزارش خبرنگار ناظم نیوز، قادر آشنا روز دوشنبه در مراسم اختتامیه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان گفت: بسیار خرسندیم که در شرایط سخت کرونایی شاهد برپایی جشنواره پانزدهم در مریوان بودیم.

وی افزود: در نظام‌های سیاسی میزان مدارا و تحمل با سنجش اهمیت تئاتر انجام می‌شود و ایران از بهترین‌های تئاتر در جهان است.

مدیر کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: خرسندیم که در تمام نقاط ایران شاهد برپایی تئاتر هستیم و شهری همچون مریوان به عنوان پایتخت تئاتر خیابانی کشور به نقش آفرینی می‌پردازد.

آشنا افزود: برای دوره‌های آتی آمادگی داریم که حمایت‌های مالی ویژه ای را از جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان داشته باشیم و انتظار داریم دبیرخانه دائمی این جشنواره در روزهای آتی فعالیت خود را آغاز کند.

وی خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر خیابانی مریوان شاهد نظم و همراهی عالی مردم بودیم که این مهم نشان دهنده امنیت پایدار و مثال زدنی در منطقه است و این مهم را مدیون خون شهدا هستیم.

آشنا در پایان سخنان خود از برنامه ریزی این اداره کل برای تقویت هنر تئاتر خیابانی در سطح کشور با مرکزیت مریوان خبر داد و افزود: امیدواریم کاستی‌های دوره پانزدهم در دوره آتی کاهش یابد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا