گردشگری

ایجاد قطب گردشگری فضای سبز در محدوده کوه بی‌بی شهربانو در آینده نزدیک

ناظم نیوز : مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران از اجرای طرح بازپیرائی بوستان های منطقه ۲۰ بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان ها و فضای سبز شهرداری تهران، جعفر شربیانی عضو شورای اسلامی شهر تهران، سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه با همراهی مسئولین فضای سبز منطقه از اجرای طرح بازپیرائی بوستان های این منطقه بازدید کردند.

سید محمد ناظم رضوی با بیان اینکه تعداد بوستان های این منطقه ۱۸۹ مورد و با وسعت ۲۱۸ هکتار است، گفت: طرح بازپیرائی با هدف آراستگی مناظر شهری در تعدادی از بوستان ها اجرا و در همین راستا ۲۲ ست بازی کودکان در بوستانها نصب شده است.

او در حاشیه بازدید از اجرای طرح احداث و ایجاد قطب تفریحی و گردشگری فضای سبز در محدوده کوه بی بی شهربانو گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی مردم وجود یک فضای تفریحی و اسکان خوب برای گذراندن اوقات فراغت و همچنین فضای سبز وسیع است و در همین راستا کار مطالعه و عملیات اجرایی احداث بوستان بام ری طی دو فاز در مجاورت بزرگراه امام‌علی(ع) و کوهپایه‌های زیارتگاه بی‌بی شهربانو پیگیری شده که در فاز اول به وسعت ۴۰ هکتار اجرایی می‌شود.

ناظم رضوی با اشاره به اینکه محدوده جنگل کاری محوطه کوه بی بی شهربانو با وسعت ۱۰۰ هکتار پیش بینی شده است، ادامه داد: طرح احداث این بوستان با هدف ایجاد مجموعه توریستی، تفرجگاه کوهستانی، پیست دوچرخه سواری و باغ‌راه از ضلع جنوب بزرگراه امام علی(ع) تا کوه‌های اطراف بی بی شهربانو اجرا خواهد شد.

شهردار منطقه با اشاره به بازدید از عملیات اجرائی سایت سبزیکاری بیمارستان روانپزشکی رازی گفت: سایت سبزیکاری به متراژ ۱۳۰ متر مربع در محوطه این مرکز راه اندازی شد و مسئولیت مراقبت از گل و گیاه و سبزیجات کشت شده برعهده بیماران است.

او با بیان اینکه با توجه به وسعت بیمارستان روانپزشکی رازی و وجود پتانسیل تاسیس باغات درمانی، طراحی و اجرای آن تاثیر بسزایی برای ارتقاء روحیه بیماران اعصاب و روان دارد افزود:در راستای ارائه راهکارهای درمانی غیردارویی برای بیماران مرکز درمانی رازی و بهبود روند درمان آنان، ساخت و اجرای طرح گلخانه و کاشت انواع گیاهان و سبزیجات ارگانیک و طرح باغ درمانی برای این بیماران اجرا شد.

گفتنی است با حضور کارشناسان مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوه فضای سبز منطقه ۲۰ در محوطه سایت سبزیکاری این مرکز روشهای تکثیر و نگهداری از گیاهان آپارتمانی و کاشت و تولید سبزیجات خانگی و ارگانیک برای تعدادی از بیماران تشریح شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا